torsdag 27 oktober 2011

Tomtemössa

Morronen blev rätt lugn. Sammie lyckades inte köra upp mig ur sängen förrän 7.20. Vid 11 va de nada på 11 som vanligt. Idag gick de inget bra alls å slappna av. Hade inte ro att blunda heller så satt mest å vänta på att de skulle ta slut. När de va slut så reste ja mig upp direkt och börja plocka undan mina grejer så alla nålarna ramlade ut. Va inom på vc en snabbis. Madde assistera idag. Hon är så mysig. Ska dit imån igen å lämna blodprover. Blodstatus å S-ferritin.
Hann hem å börja spela lite gitarr innan Inger kom. Idag försökte ja lära henne å spela "låt mig få tända ett ljus" på gitarr. Himla kul =)
När hon gick tog jag en promenad med Sammie. Vi va i djuraffären å letade efter glukosamin. Visste att Cilla skulle va i Ljungby å jobba idag så ringde henne å fråga om hon ville träffa Sammie när ja ändå va där borta. Blev jätteglad att hon ville de. Hon kom ut å prata en stund. Alltid lika kul å träffa henne.
När vi kom hem så körde ja å handla. Köpte en ny mössa på Veromoda. En röd stickad. Ser ut som en tomte i den =P
Nya numret av Magnolia har funnits ute ett tag nu men de finns inte i Ljungby vilket stör mig. Tur att ja ska till Markaryd snart så ja kan köpa den där. Hitta däremot nya numret av Inzpira. Ser fram emot å bläddra i den ikväll. Det har kommit så många jultidningar nu. Jag vill köpa allihop! Fast de blir rätt dyrt...Men om man köper nån då och då så känns de bättre. Läste om nån som köpte en tidning ist för godis till helgen. Så skulle jag ju faktiskt kunna göra, det blir ju 8-9st innan julafton =)
Ikväll gick jag å Sammie i skogen vid vattentornet. Det är en bokskog. Är så himla fint nu på hösten.
Nu ska ja snart iväg å träna. Zumba blir de =)

Ha de bra!
/ Sandra

0 kommentarer: