torsdag 6 oktober 2011

Gladsaker

Känner att det är mycket positivt som händer i mitt liv nu. Faktiskt. Trodde inte det skulle bli bra nån gång efter denna jobbiga vår. Men som sagt, det är mycket positivt på gång nu. Jag tycker oxå att jag blitt bättre på att ta till vara på de stunder som är bra och se glädjen i det lilla. Just att hitta glädjen i små små saker tycker jag är viktigt. Man blir bra på det när man mår dåligt. Eftersom man tror att nåt stort som gör en glad aldrig kommer hända så lär man sig att uppskatta det lilla. Inget ont som det inte kommer nåt gott ur =)

Saker som gjort mig väldigt glad nu på senaste, stora som små

  • Jag har gått ner 10,7kg på 5 veckor
  • Maria sa "hej Sandra" och inte bara "hej". Hon hälsade alltså just på mig även fast det var andra som kom samtidigt. Bara att hon har lärt sig mitt namn gör mig glad
  • Maria frågade mig om jag ville va med på easyline när jag var på gymmet
  • Inger sa att vi skulle åka ut till henne och titta på hennes katt
  • Cilla erbjöd sig att följa med mig på studiebesök hos polisen
  • Cilla stöttar mig mycket i min viktnedgång. Hon tar sig tid att sitta och prata med mig efter grupptiden
  • Jag har börjat träna regelbundet
  • Jag har fått ersättning för 1 års sjukhusvistelser
  • Jag fick fina saker av mamma å pappa när de kom hem från sin resa
  • Jag har klarat av att ha Sammie i 1v
  • Mamma och pappa är hemma igen
  • Alle ringde till mig ist för å skicka sms
  • Att Sammie alltid vill va nära där jag är. Han ligger i min säng en stund varje kväll och morron han är hos mig
  • Natta tar sig tid att prata med mig. Det är väldigt mysigt
  • Carolin kramar mig ibland
  • Jag har börjat läsa teckenspråk
  • Jag får mycket stöd i allt av mina föräldrar
  • Jag har en familj. Det är de viktigaste i mitt liv. Att ha nån som stöttar en. Nån att dela allt med. Nån som saknar en. Nån att fira högtider med. Nån att älska. Nån som älskar en tillbax. <3
  • Jag hjälper svårt sjuka barn att uppfylla sina önskedrömmar genom att skänka de pengar jag får in på att sy barnkläder till Min stora dag.
Ja de va lite av det.. Öva på att se glädjen i det lilla. Det kommer göra dig lyckligare  =)
/ Sandra

0 kommentarer: