tisdag 25 oktober 2011

Tottebebis

Dagen började på bästa sätt. Alle kom med Sammie lite innan 7. =) Så mysigt å ha min lille Tottebebis här!
Sen satt jag uppe och höll på med datorn lite. Minns att jag blev jättetrött å höll på å somna när det va dags att bege sig till 11 för å träffa AL å få nada men kom iväg iaf. AL tyckte oxå att mötet med Cilla igår va bra så de va ju bra. Prata lite om mina fördömda xanor oxå. Är så irriterad på dem. Jag vill inte gärna ta dem men ja vill ha dem som en trygghet. Att om de skulle va alldeles överjäkligt nån gång så finns de att ta till. Å förra veckan tog de slut. Piss oxå...
Idag lyckades ja slappna av så pass på nadan att ja somnade. De va ett tag sen de hände. Kändes jätteskönt. På vägen hem va ja å köpte nya numret av ottobre. Äntligen. Fanns fina saker å sy där. Fastna speciellt för en volangkjol, en ballongklänning och en mer rak alldaglig klänning. Ska bli spännande och börja på det. Slöjd-detaljers katalog + julkatalog kom med posten idag så har mycket kul å bläddra i =)
Hann precis hem så kom Zahara. Va ev sista gången ja träffar henne innan hon flyttar. Vi gick en runda med Sammie oxå satt vi på gungorna i brunnsparken å prata tills vi börja frysa. Sen gick vi inom en runda till personalen och prata lite. När hon gått tog ja de lite lugnt innan de va dags å gå på nätverksträff på brunnsgården. Sist undra de om ja inte hade Sammie med mig så denna gången tog ja me honom. De blev jätteglada och han fick mycket beröm =) När mötet va slut kom Lina, hon som ska bli min nya ledsaga. Hon verkade jätterar, ska bli kul å lära känna henne. Vi ska ses första gången på torsda i nästa vecka =)

Va ute en långpromenad me Sammie nu ikväll. Tänkte gå med han i skogen så han kunde va lös. Kom förbi det stället där den lille pojken hittades död. Där va fortfarande avspärrat. Kändes lite otäckt. Mamma ringde. Hade mycket å prata om idag. Märkte knappt att ja tappa min mössa. Min favvo! Fast ja upptäckte de som tur va så de inte va så långt tills ja hitta den.  Mamma sa att ja fick köpa en ny som inte är lika stor. Ja älskar stora mössor me lite "häng" där bak så tänkte att då kan ja ju passa på å köpa en utan att få kommentaren "nämen inte en till!" =P
Senare ikväll har ja suttit å fyllt i massa tråkiga papper till försäkringskassan. Dags å ansöka om aktivitetsersättning, bostadstillägg och ersättning för aktivitet el va de heter. Sen har ja hatt tvättid oxå. Fundera först på å avboka den för ja hade inte så mycket tvätt men kom på att de är bättre att ta de varje vecka än att vänta tills det blir jättemycket tvätt för då blir de så jobbigt.

Nu har ja å Sammie tittat på outsiders och house och båda är jättetrötta så nu är de nanedags.
Sov gott och dröm om änglar!

/ Sandra

0 kommentarer: