söndag 16 oktober 2011

Jäkelskap ;P

Boendena ska ha en resa till IKEA och en till Ullared inom kort. Ullaredsresan kostade 80kr och man skulle betala när man anmälde sig. Ville anmäla mig fort så platserna inte tog slut men orkade inte gå å ta ut pengar. Kom på att ja har en burk som jag lägger mina mynt i. Och visst där fanns mer än 80kr men bara för att de va Mats som jobbade och för att ja va på jäkelskapshumör så betalade ja me 80 enkronor hahaha. Trodde han skulle strypa mig =P

Igår va ja på mamma å pappas grannars bröllop. De va jättefint =) Va mitt tredje bröllop. Har vatt me på både kyrkliga å borgeliga nu. Kul att man vet hur bröllop går till nu oxå å inte bara begravningar...
När ja hämta mamma å pappa från festen senare på kvällen så sto polisen å bärgaren vid begravningsbyrån. Va tydligen en moppeolycka där =/

Idag har ja å mamma lagt pusslet klart som ja köpte på höstmarknaden i Ljungby. Himla fint va de =) Vi gick en långrunda runt ekebacken å Oshult me Sammie. Han badade, så himla typiskt honom =P Sen i kväll har ja hjälpt mamma med en fotobok oxå har vi spelat alfapet och tittat på tv. Gustafsson 3tr är ju skitkul =P

Imån ska ja först till tandhyginisten (blä, blir säkert bara asdyrt...) sen ska ja å Sammie ta bussen hem. Ska ha Sammie tills på tisda. Ska på läkarsamtal hos Hanne då så mamma tar hem honom efter det. Tycker att ja har fått lite mer ork sen förra medicinhöjningen. Känner mig inte riktigt lika förföljd heller. Kan tex gå ut utan solglasögon numera. Hade dem innan för att ja känner mig mer anonym med dem. Fast går man ut i tunna träningskläder, gummistövlar, mössa, och solgöasögon när de spöregnar och är mörkt ute drar man uppmärksamheten till sig ist...

Imån ska ja äntligen få träna. Har saknat de mycket. Känner mig inte nöjd om ja inte får träna. Får ångest då. AL har sagt att ja inte får träna 2h/dag bara för att de är kul. Men ja struntar i de. Nu när ja äntligen kommit igång me träningen tänker ja träna så mycket jag vill och kan. Ska få en kortisonspruta i fotleden på onsda och efter de hoppas ja kunna göra fler rörelser på passen än ja kan nu. AL sa att kroppen behöver vila emellan träningarna. Va 17, min kropp har vilat i nårra år nu sen ja skada benen så nu får de va färdigvilat..!

På torsda kommer nya ottobre barn ut. Ska bli spännande å se va de har för mönster denna gången. Snart borde nytt nr av magnolia och inzpira komma oxå och sen julnummerna av allers, 101 ideer och amelia. Blir många tidningar på en gång men de ska bli spännande =) Får alltid så mycket inspiration i sånna tidningar. Som de vatt de senaste åren när ja hatt vintredepressioner så har ja påbörjat en massa grejer men inte orkat slutföra dem el tröttnat halvvägs och gjort klart dem bara för att. Hoppas att ja slipper de i år för de är asjobbigt. Ja gillar ju vintern! AL har sagt att ja inte borde få nån i år eftersom min antidepp är höjd så hoppas hon får rätt...

Nä nu ska ja lägga mig så man orkar upp till den där jäkla tandhyginisten imån...

/ Sandra

0 kommentarer: