söndag 23 oktober 2011

Dessa förbannade jävla tåg...

Sen tågolyckorna började i Markaryd sommaren 07 har jag inte gillat tåg. Nu sen Hanna hoppade framför har det blitt ännu värre. Idag är det 4mån sen hon begravdes. 4mån...Jag drömmer om döden varje natt. Inatt hemsökte de förbannade jävla tågen mig i drömmarna. Drömde att jag och nån mer gick framför. Jag och Inger gick längs järnvägsspåret och jag hade hela tiden tankarna på att gå framför men gjorde inte det. Sen gick jag och nån annan, vet inte vem, samma sträcka och hon gick framför. Sen när jag och Inger gick där igen så sa jag att jag tänkte iaf inte göra det när jag gick där med nån annan utan bara om jag var där ensam. Sen när jag gick där ensam ställde jag mig framför när tåget kom körandes jättesakta. Minns att jag tänkte att undrar om jag dör.
Sen helt plötsligt var jag, mamma och pappa + fam ohlsson och Rolf i nåt konstigt Ullared. Alle va inte med. Rolf skulle bjuda på middag och pappa och Conny gick och handlade till det.
Så var det med det...

Idag tänkte jag att jag skulle på afrodans. Hoppas jag inte känner mig lika konstig och trött som jag gjorde på zumban igår. Tänkte ge upp flera gånger under det passet.
Har hunnit med att göra nårra julkort nu på fm. Även fast jag tog mina sömntabletter väldigt sent igår så vakna ja vid 7 och kunde inte somna om.
Funderar på å sy nåt oxå. Fick ju en massa mönster av mormor som jag inte prövat än.
I fredes släpptes nya numret av ottobre barn. Har sett fram emot det i typ 2mån och va jättespänd när ja kom till affären. Men nä, då har de inte tidningsleverans här i Ljungby mer än på tisd och torsdagar så de va bara att gå hem igen å fortsätta vänta. Väntar på nya numret av Magnolia oxå.
Har ritat endel egna barnkläder nu på sistone. Är lite sugen på att prova sy upp nåt av dem. Får ha nåt basmönster att gå efter och sen ändra i dem.

Ha en bra dag!
/ Sandra

0 kommentarer: