onsdag 19 oktober 2011

Kortisonspruta

Japp. Idag har ja fått en till kortisonspruta i fotleden. Sist va i slutet av maj så den va verkligen efterlängtad. De gick bra me injektionen. Gjorde inte så ont, värre va de när Jonas klämde på fotleden för att hitta rätt ställe å sticka i. Va himla trevliga undersköterskor som tog hand om en när man kom.
Va uppe på IVA efter de å fråga efter min guldkedja som är borta. Sist ja va där så hitta de en berlock i min säng som hade ramlat av kedjan...Fast den va inte där. Får ringa akuten å PIVA å fråga om de har den där.
Va sen en runda på vc. De va inte mycket denna gången...

När ja kom hem så låg ett roligt brev från länsförsäkringar i postlådan. Har fått ersättning därifrån för sjukhusvistelse =)
Lekte runt lite på datorn innan Inger kom. Alltid lika trevligt när hon kommer. Prata om hur de blir när ja ska börja äta igen. Sa som de va. Att ja är jätterädd att ja ska börja hetsäta igen =/ Inger sa att de ska hålla koll på hur de blir sen. Fråga om min ledsagning. Ja skulle få träffa min nya ledsaga i nästa vecka på nätverksmötet. Spännande =)
När Inger gått va ja på Hemköp för å lösa ut nåt som ja inte visste va de va. Va en kod från länsförsäkringar visa de sig. Cyklade dit eftersom ja inte får gå i onödan på 3dar. Hade kryckorna på styret =P
Såg att de har kommit ut julnummer av en massa tidningar nu. Blev sugen på å köpa allihop men i år har ja bestämt att ja inte ska börja titta i dem förrän i dec för annars hinner man tröttna på julen innan den kommer och då är de bättre att köpa dem när de börjar närma sig så blir de inte att man råkar titta i dem.

Gillar inte att ja inte får gå i onödan nu. Vill träna träna träna. El iaf ta en promenad. Men de är ju bara 3 dar som Inger sa. Bestämde mig ist för att verkligen slappa dessa 3 darna. Sitta vid datorn el glo på film hela dan under bolltäcket me vetekuddstofflorna å vetekudden under å stora koppar te. Ska nog sy lite snart. Och göra julkort. Annars hinner jag aldrig med allt. Den 5/11 ska ja va me på cafe Spikets barnloppis och sälja mina barnkläder och kort. Hjälp mig att samla in pengar till Min stora dag lagom till jul. Ska bli spännande, har aldrig vatt me på nåt sånt innan =)

Har börjat få simsmani igen. Är ju askul de spelet =P

/ Sandra

0 kommentarer: