torsdag 13 oktober 2011

Sammie

Idag har de vatt fullt upp. Va på 11 på fm och fick nada. Sen kom mamma med Sammie och Natta kom in å hjälpte mig städa mitt skrivbord. Så himla skönt å få de gjort! Har legat som en stor börda på axlarna asså...Sammie försökte sno uppmörksamheten hela tiden =P Mysigt å ha han igen. Har saknat honom mycket. Va tyvärr tvungen å lämna han lite innan 14 för ja skulle till 11 igen å träffa AL. Hon berätta att hon mailat me Cilla. Ev ska vi ses alla tre om 2v och då ska vi även till polisen på studiebesök. De va Cillas idé att vi skulle dit för att ja inte ska va rädd för dem. Tycker idén va bra men läskig. Al tyckte den va genial =) Så himla snällt av Cilla att hon ställer upp och följer med. Uppskattar de väldigt mycket.

Hemma igen så tog ja å Sammie en promenad i praken vid vattentornet. Träffa en fin goldenflicka och en liten crocker spanielhane så Sammie fick leka av sig lite =) När vi kom hem fortsatte ja å städa innan vi skulle gå till faster å äta kvällsmat. Kom på att de krockade me träningen så fick hoppa de idag. Hade sett fram emot zumban men de kommer fler gånger. De va himla trevligt hos faster. Hade med mina barnkläder jag sytt. Fick låna Johannas Skrållandocka för att prova kläderna på den. Himla bra, upptäckte tex att muddarna på vantarna och tossorna är för små. Och jag som trodde att de va för stora som ja klippte dem från början, fick klippa om och slänga jättemycket tyg...Men men..de är väl sånt man lär sig av.

Sammie är så mysig. Han vill va så nära en som möjligt hela tiden. Sitter jag vid köksbordet och syr så ligger han kloss intill och flyttar jag mig till soffan (2m) så lägger han sig där. Allra mysigast är när han vill upp i sängen på kvällen =)

Har tränat ganska flitigt nu en tid. Får ångest när ja inte hinner träna och bara tanken på att ja inte kan träna onsd-fred nästa vecka är väldigt jobbig. Kommer hoppa på kryckor då för ja ska få en kortisonspruta på onsda och då ska ja helst inte gå på benet i 3dagar efter. Skönt iof för nu har ja vidrigt ont. Kan minska ner lite på oxynorm (typ morfin) i ca 1mån efter det. Får väl göra sit ups å armhävningar å sånt hemma ist. Är lite långt å hoppa på kryckor bort till tc. Annars hade ja lätt gjort de. Dag 3 kanske ja cyklar bort. Behöver inte trampa så mycket me högerfoten. Får se hur de känns. Anledningen till att man inte ska gå efter kortisoninjektioner är att då kan det rinna ut ur leden och så kristalliseras det. Efter denna sprutan kan jag få två till fram till juli nästa år. Resten hoppas jag på att han går med på att skriva ut oxynorm för jag kan inte leva med den smärtan.

/ Sandra

0 kommentarer: