onsdag 2 maj 2012

Vänta vänta å vänta

I måndes va de dags för kontrollröntgen av magen för å se om de va nått vasst kvar. Hade sagt till Sussi att ja inte hade nån bestämd tid på röntgen men att ja skulle gå upp dit vid 7.30. Vid 7.20 kommer Lena inspringandes å undrar om ja försovit mig. Sa som de va att ja fick komma när ja kunde men ville ha de gjort så snabbt som möjligt för att de kan ta tid å få svar. Va himla seg på morronen å va inte på röntgen förrän 9. Fick komma in nästan direkt. Tog två bilder framifrån å sen fick ja sitta å vänta en stund. Fick tanårra från sidan sen å därefter sitta ut i väntrummet. Fick komma in å ta ytterligare bilder å sen sitta å vänta en stund till innan rtgssk följde mig ner till akuten. Fick sitta å vänta jättelänge. Sen när de va min tur så gick vi in på ett rum där ja gav ssk mitt körkort sen fick ja sitta ut i väntrumet igen å vänta löjligt länge. Träffa både Anni å Fredrika. Visste att Anni skulle va på akuten men Fredrika va där visst bara för dan. När de äntligen blev min tur å komma in på ett rum fick ja sitta där å vänta en stund innan läkaren, Alexander, kom. Han sa att de va grejer kvar i magen och att han å en annan läkare skulle kolla mer på bilderna. Han klämde lite på magen. De gjorde asont på vissa ställen. Han kunde inte säg om de blev operation el inte. Efter lång väntan kom han tebax å sa att bladen får va kvar å att ja ska fortsätta äta vetebröd, sparris, apelsiner å omeprazol för att skydda magen. Blev glad att ja slapp operation. Skulle bli första valborg på länge som ja va hemma å inte inlagd. Skynda mig hem å packa och handla. Hann göra Lenas mascarponeröra oxå å ta me mig. Hanna kom en snabbis me min majblomma ja köpt av henne. Sen va de dags å skynda iväg till bussen. Pappa va å hämta mig på busstationen å sen åkte vi direkt till stugan där mamma å Sammie va. Mina nagelstämplar hade kommit så satt å pilla me de medan mamma å pappa laga mat å när vi ätit kom Conny, Catarina å Bamse. De stanna hela kvällen. Mamma hade gjort en god hallonpaj. Vi tänkte först kört till majbålet vid Delfinen men vi gjorde inte de. Vi spela kubb ist. Hade nog blitt lite mycket me mammas ben å åka dit, hon hade rätt ont. Hjälpte kanske inte att Conny råka pricka hennes ben å hon va inte snabb nog å flytta sig...=P
När de gått hem titta vi lite på tv innan vi gick å la oss.

Tisd
Va jättefint väder när ja vakna. Vi satt på uterummet åt frukost. Gick å la mig igen sen. Va jättefint väder när ja vakna. Förflytta mig till hängmattan å läste lite Kallepocket å somna sen igen. Pappa va å spela golf å mamma låg å sola. Sammie låg vid mig precis som han brukar =) På eftermiddan åkte vi hem till Markaryd å en timme efter de gick min buss till Ljungby. Handla lite innan ja cykla hem. Titta på humorgalan sen. Blev väldigt berörd. Barn ska inte behöva ha de så eländigt som de har de. Ens problem blir genast så patetiska.

Idag vakna ja astidigt. Typ vid 4.30 å kunde inte somna om. Vid 6.30 hade ja bakat knäckebröd och duschat. Vid 9.30 ringde Lena å undra om ja inte kunde komma in me receptboken för vi skulle handla till cupcakes som vi skulle göra på min ledsagning. Spela skip-bo medans muffinsen va i ugnen. Mina Hello Kittyhörlurar kom äntligen idag efter 1,5v väntande ist för 1-3 dagar. Men men. Bättre sent än aldrig. Satt på balkongen å myste lite i solen. Sen blev de vc....
Idag fyller Johanna 30. Ska fira henne vid 19. Har vatt å köpt en blomma till henne oxå ska hon få ett "presentkort" där ja ska bjuda på sushi å sen ha filmkväll hos mig.

/ Sandra

0 kommentarer: