onsdag 16 maj 2012

Förstört pengar

Som vanligt va ja uppe å åt frukost å gick sen å la mig igen. Tänkte att de säger väl till mig när de är morronsamling men de gjorde de inte. De sa till när de va fika men ja ville inte ha utan fortsatte sova fram till lunch. Va välbehövligt eftersom ja inte somnade förrän vid 2 inatt. Efter lunchen åkte ja ner till stan. Hade sagt att ja skulle va tebax 16-16.30 å trodde inte ja skulle hinna me allt på de timmarna men de gjorde ja. Hitta studentpresent å djur som man hänger runt halsen till Alle. Skönt å ha de gjort. Köpte även svart läppstift för att ja ska bli ännu fulare än ja redan är, vitt nagellack som är snyggt å stämpla me på naglarna, ett mobilskydd till pappa, hörlurar, lyktor till balkongen, öronhängen, två tröjor som ja inte behövde, nya tuschpennor till avd de som är här är helt uttorkade, klämmor me rosor på, bytte batteri i bankdosan å lite annat. Förstörde en himla massa pengar iaf men de va de värt =) Kom hem i tid. Satte mig å prova å måla me de nya pennorna. De va bra. Efter kvällsmaten gick ja till Netto å handla lite åt Emelie. Handla lite till mig själv oxå. När ja kom tebax titta ja lite på tv å sen hälsade hjärnspökena på. Blev orolig å vanka fram å tebax. Ellen va snäll å fråga efter en vb åt mig. Problemet va bara att ja har bara 1/dygn å den fick ja inatt när ja inte kunde sova så de fanns inget å ge. Personalen försökte få mig till att rita lite men ja kände inte för de. Kändes som om de trodde att ja inte kämpa för att vinna över de jobba men hela dan har vatt jobbig å ja försökte skingra tankarna genom att åka ner till stan å sen gå till Netto. Lyssna på musik hela tiden då oxå å de brukar funka mot rösterna. Blev frustrerad när de sa att ja inte gjorde nåt för att skingra tankarna. De sa hela tiden att ja skulle rita lite men de är inte de enda som ja kan göra för att skingra tankarna. Ville gå ut å ta lite friskluft men de fick ja inte så ja blev skitsur å gick in på mitt rum å satte mig under handfatet å rispa mig me en penna. Mathilda kom in å sa att ja betedde mig som en trotsig barnunge men ja sa att ja inte brydde mig. Hon sa att de va dumt att ja tatt xanoren inatt för att ja inte kunde sova. Sa att de inte va ja som bad om den utan de va Hans som sa att ja kunde få den så ja blev lite trött. Då sa hon att ja kunde sagt nej å att ja kunde fått nåt annat ist. Vafan, ja sa att ja helst inte ville ta den men ja kunde inte sova å han sa att de va de enda ja kunde få så va skulle ja göra? Om ja ligger vaken på natten så ligger ja bara å planerar dumheter... Tillslut ringde hon jourläkaren å fråga om ja fick en xanor till å de fick ja. Gick ut å prata lite me Cissi sen. Nattpersonalen kom å ja bad om mina insomningstabletter. Vänta 1h å gick ut i korridoren. Samma patient som igårkväll hade flippat ut igen. Satte mig å prata lite me Ellen. Vi sa de att om vi oxå börjar skrika så kommer de nog snabbare...

Sånger som passar till mina änglavänner i Himlen:"En sång från hjärtat ", "I dröm och fantasi", "Saknade vänner". Snart är de 1 år sen Putte valde att avsluta sitt liv och kort därefter är de Hannas årsdag. Och ja va den sista som pratade med och såg Putte i livet...

De är svårt att va här på avd nu när inte Hanna finns mer. Inte för att ja vill att hon ska va inlagd men ja bara väntar och väntar på att hon ska komma in på mitt rum å att allt skulle va som vanligt igen. Vi kunde sitta å prata i flera timmar om allt och inget och vi hade alltid nåt bus på gång. Varför skulle de sluta såhär? Varför va du tvungen å komma till Himlen för att bli lycklig? Varför fick du inte va de här nere me oss på jorden? Mitt hjärta gråter och själen blöder. Saknar dig så gumman! <3

/ Sandra

0 kommentarer: