tisdag 15 maj 2012

Röntgen

Hasa mig upp till frukosten idag å gick å la mig igen efteråt. Va me på morronsamlingen å sa att ja skulle röntgas idag enl läkaren på avd 6 + att ja ville träffa Anders. Satte mig å spela piano sen. De har ja inte gjort på jättelänge. Satt å spela en rätt lång stund. Va kul å ja mindes mer än va ja trodde att ja gjorde. De satt i ryggmärgen på nåt vis =) Läkarsamtalet me Anders gick rätt bra. Sa att ja ville hem idag men han tyckte att ja skulle vänta tills på freda. Men ja blev nollad iaf så nu får ja gå ut själv =) Han skickade även en akutremiss till röntgen.
Efter lunchen ville ja ner till stan fast kom på att de kanske inte va så bra eftersom ja inte visste vilken tid ja skulle va på röntgen så ja gick till Netto ist. Efter de gick ja upp till PIVA å bad att få prata me Anna. Fick sitta å vänta lite innan hon kom ut. Träffa på många av personalen på PIVA. Berätta för dem att ja blitt nollad å de va glad för min skull. Städerskan gav mig en kram =) Sen kom min fina Anna. Vi prata å kramades en liten stund. Hon skulle hem å kolla om Älva fått föl.
När ja kom ner på avd bad ja om att få min dator in på mitt rum. Sen har ja legat å pillat me den i princip resten av dan. Ted kom in å sa att ja skulle till röntgen på em å att de va nån som skulle följa me mig dit. Efter ett tag kom Magnus in å sa att vi skulle åka direkt. De va ingen taxi som de brukar, Magnus körde själv. Mycket smidigare för då slapp vi vänta på bilen på tillbakavägen. De gick snabbt å bra inne på röntgen. Va beredd på å sitta där i nårra timmar men de tog inte så lång tid. Röntgensvaret skulle skickas till Anders så ja får reda på de imån hoppas ja. Va inne på pressbyrån å köpte en sudukotidning innan vi åkte hem. När ja kom till avd upptäckte ja att Emelie kommit in igen. Satt å prata lite me henne å prata me mamma, pappa å farmor på telefon. Farmor bjöd hem mig till henne på torsda, hon fyller år då så ja ska be om permision över dagen så ja kan va me å fira henne.
Va ute å prata lite me Pauline nu på kvällen. Självklart har överfallslarmet gått igång ikväll oxå helt utan anledning. De står 98 å den regionen finns inte me nånstans på kartan över larmställena. Just nu ligger ja i sängen å skriver å lyssnar på musik. Högt för att inte höra hur en annan patient bankar å slår i väggarna. Fattar inte varför hon inte får nåt lugnande, hon har hållt på så i snart 1h...Pauline som har rummet brevid henne kan inte sova pga de så hon får sova på mitt rum inatt. Ska snart oxå lägga mig.

/ Sandra

0 kommentarer: