lördag 19 maj 2012

Äntligen hemma

Torsda 17/5

Åkte hem på permis vid 10. Farmor fyllde år. Va inom lägenheten Me lite grejor sen kom faster å hämta mig. Farmor va pigg å glad. Åt en jättegod smörgåstårta å sen fick vi jordgubbar hallon glass å grädde till efterträtt. Till fika fick vi kakor å tårta. Va mockatårta. Brukar inte gilla kaffesmak men denna va god. När vi fika åkte vi hemåt igen å ja tog bussen vidare till Växjö. Hade de inte vatt för att mamma fyller år på månda å att vi ska fira henne på sönda (å hon ville inte fira om inte ja va hemma) så hade ja stannat i Ljungby. Kändes riktigt off å åka tillbaka till avd. Mådde inte alls bra på kvällen. De va detonera å bränder å eldklot som tog över mina tankar. Ellen bad om att ja skulle få vb men hade redan tatt dagens så hade inget kvar. Leila lyckades prata mig till rätta å ja fick en xanor till efter att Leila ringt jourläkaren. De va en jobbig kväll för en annan patient. Hon fick en lugnande spruta efter mycket tjat gråt å skrik. Ja vill oxå ha mer vb. Betyder de att ja oxå måste gapa å skrika å dunka huvet i väggen så hela sjukhuset vaknar? Lyckades somna till sist iaf.


Freda 18/5

Vakna tidigt. Gick inte å la mig igen efter frukosten som ja brukar för idag skulle de va utskrivningssamtal. Fick reda på att Anders inte va där så blev lite orolig. Men de så att ja skulle få prata Me janos ist. Satte mig å spela piano.

Ja å Ellen har pratat en del om min vb, 1 xanor/dag. De Är jättelite å ja klarar mig inte på det. De blir att ja tänker att ja ska spara den tills ja verkligen behöver den oxå blir de inte att ja tar den. Ellen så att hon skulle ta upp de Me Anders fast hon vet att han inte får diskutera patienter Me andra patienter.  Ja fundera mycket på hur ja själv skulle säg de till Anders eftersom ja vet att han inte vill skriva ut benzo till mig. Inte andra mediciner heller för den delen. Men nu när de va janos ist så blev de lite lättare. Sa att ja ville ha mer vb å att ja hade 4st xanor för nåt år sen å ja att ja ville ha temesta oxå. Först va han inne på å ge mig 3 xanor men sen sa han att han skulle skicka en bevakning till Anna. Alltså kommer de nog inte bli nån ändring. Möjligtvis att ja kan få 2 xanor/dag. Bättre än inget iofs... Blev utskriven. Janos tyckte ja va duktig som kunde spela piano å åka buss hem. Så att ja skulle åka vid 13. Packa ihop mina saker å sen gick ja. Kändes skönt att få komma hem men tråkigt att lämna Ellen Pauline Emelie å Sofia. Förhoppningsvis blir de utskrivna snart så vi kan ses utanför de låsta dörrarna. De va kallt å vänta på bussen. Somna nästan direkt när ja kommit på. Va så skönt å komma hem. Röjde lite i lägenheten fixa tvättid å va å handla lite innan ja somna. David kom till mig på kvällen. Vi titta på let's Dance å drack te. Sen skrev ja ut lite bilder som ja ska ha i ramar i mitt rum i stugan. Va inte trött men somna ändå till sist.


Idag lörda 19/5

Vakna tidigt. Va trött men va ändå uppe. Va rädd att ja skulle missa bussen annars. Packa de sista å gav mig iväg sen. Hade en stor tung å otydlig väska me mig. Gubben på bussen va sur. Inget trevlig alls. Somna på bussen å vakna i precis rätt tid. Mamma å pappa hämta mig på regionsterminalen i Halmstad å sen åkte vi till stugan. Min älskade lille Sammie mötte mig när vi kom fram. Han blev lika glad som ja. Vi åt lite sen somna ja i soffan. Mamma fråga om vi skulle pussla så vi gjorde de ett tag men sen somna ja igen. Catarina va å visa sin nya bil. Asfräck! Gick in å fortsatte sova.  Mamma åkte iväg å titta på bröllop. Ja börja låga lite mat å sen fortsatte ja halvsova i soffan till mamma kom. Mia Martin å albin va inne en stund hos oss å prata lite. De är så mysiga! Åt sen å efter de titta ja på smartare än en femteklassare. Kan inte fatta att de redan är en vecka sen vi titta på de på 24. Dragan, en läkare som opererat mitt ben, va Me å tävla då. Coolt =) Conny å Catarina va borta en runda Me bamse. Pappa å Conny gick en runda. De gick förbi norrmännen som hade en goldenvalp på 6mån förra våren. Linus. Tyvärr hade han blitt sjuk så de hade fått ta bort han. Gjorde så ont i hjärtat att höra de.

Nu sitter mamma å pappa å sover till Hamilton å hunden ligger i korgen. Ska lägga mig snart. Gonatt alla.


/ Sandra


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 kommentarer: