onsdag 30 maj 2012

Sjukling


Har vatt lite sjukling nu ett tag. Har inte hunnit repa mig från de ena förrän de andra har börjat...De positiva me de har vatt att ja inte orkat skada mig...

Fred 25/5
Febern hade stigit. Mådde riktigt dåligt. Men idag va de 1år sen Putte dog å ville till hans grav. Va å köpte en stor röd ros och la den på graven å tände ett ljus. Va å hämta ut mina kläder som ja beställt oxå. Sen cykla ja hem å decka i soffan. Prova mina kläder sen. Bla klänningen ja ska ha på Alles student. Den blev ja nöjd me =) Gammelrosa långärmad så ja slipper ha en kofta över. Sov å titta på film resten av dagen. På kvällen å natten kom Einav å tog febern ett par ggr för de va på gränsen att hon behövde ringa ssk för att ja behövde mer kortison alt läggas in. Fast febern va över 38,5* så ville ja vänta till morgonen me de. Orkade inte me ambulanstransport till sjukhuset å ligga på akuten å vänta på att få träffa nån läkare mitt i natten.

Lörd 26/5
Skulle egentligen åkt ut till stugan igår men de blev inte förrän idag pga febern. Va bättre idag på morronen så tog bussen till Halmstad då där mamma å pappa vänta. Blev så glad när ja fick träffa Sammie. Han blev oxå glad =) Mamma berätta att de vatt å gått på stranden en kväll och då hade Sammie börjat gnälla på ett ställe. De tittade runt å såg inget annat djur men däremot en tjej som va väldigt lik mig. Sötnosen trodde de va jag <3 Låg i hängmattan å myste. Sov å läste. Sammie låg brevid mig. När ja vaknar såg ja först Sammie komma å sen Bamse. Trodde han hade sprungit dit själv för ingen annan va där men de hade tydligen vatt å lämnat honom när ja sov. Åt för mig säsongens första jordgubbar. De va riktigt goda!
På kvällen titta vi på eurovision. Hejja Loreen!!! Tänk att de bara va Italien som inte fatta hur bra hon va.

Sönd 27/5 Mors dag
Åt frukost me mamma å pappa å gick å la mig sen igen som vanligt. Efter nån timme så väcker mamma mig å undrar om ja inte vill ligga i hängmattan ist för de hade blitt så fint väder. Går ut å somnar om där. Kände mig feberfri idag. Vid middan fick mamma sina mors dagpresenter. Ja hade köpt ett hjärta i virat trä me en grön slinga å en ros i och av mig, pappa, Alle å Sammie fick hon ett magnoliaträd. Ja har alltid velat ha ett sånt, de är så vackra å luktar underbart ;)
På em va vi hos mormor å morfar å fika. Va en trevlig stund där. Sen körde vi hem till Markaryd. Kul å träffa Alle. Pappa körde å hämta farmor å ja gick ut me Sammie medans mamma höll på me maten. När vi gick så såg ja liljekonvalj. Igår sa mamma att de va första året hon inte hade haft nårra sånna inne så på vägen hem så stanna ja å Sammie å plocka en liten bukett åt henne. Hon blev jätteglad =) Farmor va där när ja kom hem. Hon va å åt me oss på kvällen. Mysigt. Vid 19 gick min buss. Städa hela lägenheten när ja kom hem. Har inte gjort de på aslänge för ja har inte vatt hemma. Baka knäckebröd oxå. AL å Sara skulle komma på hembesök imån så ja ville ha fint å ha nåt å bjuda på. Sen titta ja på Änglavakt.

Månd 28/5
Va på aktivitetsverkstaden på fm. Fick nårra kort gjorda. Sen va ja på maxi å snabbhandla lite. Hann göra klart allt innan AL å Sara kom. Sara tyckte ja hade jättefint å hon gilla min balkong =) De va hos mig i typ 2h. Hade en trevlig stund. Bjöd på jordgubbar, olika meloner och hembakat knäckebröd. De va sista veckan som Sara skulle va hos AL nu. Tycker de va synd för ja gillar henne. När de gått så vila ja lite innan de va dags för xtravaganzaträff. De tog verkligen emot å cykla dit för idag va de första dan som min grupp blev ihopslagen me en annan grupp. Men de gick bra. Vi börja me å ta en promenad på ca 20min å sen prata vi lite. På vägen hem mötte ja Carolin å lille Oliver =) Han va SÅ underbart fin!!! Han sov så gott i vagnen. Ja va bara tvungen å sticka ner handen å röra honom. Han va 1mån å 1dag gammal. Carolin berätta att han vuxit 5cm sen han föddes! Shit asså, han måste ju haft växtvärk stackarn...Men de va så kul å träffa Carolin igen. Saknar henne. När ja kom hem hade tvättid. Va typ 2mån sen ja tvätta sist så där fanns å göra...Börja titta på Sjätte sinnet sen men ja somnade. Vakna 1.30 i soffan...Hade svårt å somna om sen, hade så sjukt ont i magen, men de gick tillslut.

Tisd 29/5
Sov hela fm. Skulle va på kirurgmottagningen 12.45 å få en kortisonspruta i fotleden. Hann handla lite å lämna prover på vc innan. Jonas va snabb som alltid. Sa att ja tyckte de va skönt å få sprutan nu för ja har inte kunnat träna på 2mån. När ja kom hem titta ja på film tills de va dags å sova. Hade jätteont i magen denna natten oxå. Tur att ja har ett eget oxynormförråd, de hade inte funkat annars...

Idag onsd 30/5
Vakna på morronen å spydde. Gjorde de flera gånger. Har inte så mycket å spy upp nu när ja går på helfart..Sussi kom in me min medicin. Va knappt att ja kunde svälja den å när ja väl svalt den kom den upp lika snabbt igen. Sussi sa att ja skulle äta frukost ändå men den kom oxå upp igen. Hon undra om ja fått magsjuka å behövde extra kortison å ev bli inlagd för att få de intravenöst å få vätskedropp. Men ja sa att vi kunde vänta en dag å se hur de blev. Har inte tid el lust till å va inlagd nu. Va hos frissan sen. Slinga å klippte mig. Kände mig inte bra alls när ja satt där men de blev bättre när ja kom hem. Lina kom å hämta mig sen. Vi tog en tur ut på landet å åt melon å jordgubbar. Sen baka vi rabarbermuffins me vit choklad hemma hos Lina. Mysigt =) Lina skjutsa hem mig eftersom ja hoppar på kryckor nu efter kortisonsprutan. Har inte gjort så mycket sen ja kom hem. Vilat, känner mig inte riktigt bra. Mamma ringde. Hon berätta bla att mobror som operera bort nåt märke från foten för lite sen fått reda på att de va malingt melanom...Nu skulle de operera bort ännnu mer vävnad för att va säkra på att allt malingt kom med oxå skulle de bestämma sen om han behövde strålas. Jävla cancer!
Ska titta på lyxfällan nu å sen extrema samlare om ja orkar hålla mig vaken så länge.

/ Sandra

0 kommentarer: