fredag 31 december 2010

Nyårsafton

Dagen var riktigt plågsam. Bestämde att jag inte ville göra nåt på kvällen, att jag skulle va ensam hemma för jag ville inte följa med mamma och pappa. Men de sa att de inte tänkte lämna mig ensam hemma och bestämde att de inte heller skulle iväg bara för det. Det var inte alls popis. Visst jättesnällt tänkt av dem men det ingick inte i mina planer ju! Jag skulle va ensam på kvällen, jag skulle inte fira alls, bara va helt ensam och sova djupt djupt djupt. Även fast de skulle va hemma med mig så tänkte jag inte va med dem, jag skulle va uppe på mitt rum bland mina självskadesaker. Och jag tänkte absolut inte gå ut vid tolvslaget. Jag avskydde mig själv så himla mycket bara för att jag förstörde hela tiden för allt och alla. Sa att ja kunde följa me till Ohlssons på kvällen bara för att ja inte ville att mamma å pappa skulle va hemma för min skull men tänkte samtidigt att ja absolut inte ville dit. Dels för att ja skulle bli världens mest efterblivna människa om ja gjorde de och dels för att då skulle ja inte kunna genomföra mina planer. Var så att jag tänkte att det var lika bra att åka till Växjö för då skulle jag inte kunna ge min familj en dålig start på 2011. De fick ingen bra start på detta året så det var för deras skull jag tyckte att det nog var lika bra att åka dit. Innan jag skadat mig. Fast det ingick ju inte heller i planen så det var många tankar som krockade och det blev väldigt jobbigt.


Fick ett sms av underbara Jenny som undrade om jag ville bli hämtad av henne när hon skulle till Sofia. Blev jättelessen och gick å duscha. Ja ville ju va med dem på nyår samtidigt som jag inte skulle fira nyår alls. Kan inte ha bättre kompisar än dem. De vet min situation och stöttar mig hela tiden. Jenny fråga tom om jag ville va me å laga mat el om ja ville komma senare. När ja kom ut ur duschen prata mamma me Jenny o telefon och sa "åk me dem" innan ja gick upp på mitt rum. Va jättelessen när ja prata me Jenny. Sa att ja nog inte skulle va me för att ja mådde väldigt dåligt idag å för att ja va en så tråkig person. Jag skulle ändå bara förstöra allt om jag var med. Det gjorde jag förra året och ville inte göra det igen. Skulle ändå bara sänka stämningen med mitt tråkiga jag. Men Jenny lyckades övertala mig att följa med henne och det är jag väldigt tacksam för. Vi bestämde att hon skulle hämta mig 16.30 så skulle vi börja laga mat sen hos Sofia. Bara för att jag visste att ja inte va värd de som väntade på kvällen så drog ja 200 straffhack i förebyggande syfte.
Hade jättetrevligt hela kvällen. Lagade mat, spelade spel och hade jättekul. Ångesten slog till med jämna mellanrum och sa till mig hur dum i huvet ja va som hade kul. Att ja trodde att ja va värd de! De va ja ju inte!!!

Vid tolvslaget var vi ute å titta på alla fina raketer. De va kallt, regnade och blåste mycket. Höll på att blåsa iväg för mina stövlar hade inget vidare mönster på sulorna. Tänkte att det var ett år sen nu sen ja förstörde nyår sist. Att detta nyåret var så mycket bättre. Men att jag absolut inte var värd det.

Vid 2 kom Jennys föräldrar och hämtade oss. Då hade vi spelat mer spel, asgarvat åt laserturken och fågelturken och halvsovit.

Tack Jenny, Patrik och Sofia för en härlig kväll! Bättre vänner än er finns inte <3

Gott nytt år!

/ Sandra

0 kommentarer: