lördag 18 december 2010

Jobbigt

Kan börja skriva att ja upptäckte att mitt inlägg om SHEDO-träffen av nån anledning inte publicerades men nu är de gjort iaf =)

Har vatt en jobbig dag idag. Har bestämt nu i flera dar att ja ska röja på mitt rum men inte kommit nånstans me de. Idag fick ja undan klädberget iaf. Sen skulle ja sätta mig me nårra papper .
Pappa kom å frågade snällt om de hänt nåt.
-Nej de har inte hänt nåt
-Men va är de då?
-Inget
-Men de syns att de är nåt
-MEN DE ÄR JU INGET SÄGER JA JU LÄMNA MIG IFRED!
Sen blev mitt rum ännu stökigare å ja gick å la mig på sängen för att inte göra straffhack iaf. Låg å fundera på antalet straffhack. 10? Nä 30 är minsta, ja va ju tyst nere i köket när han prata med mig.
Sen ropade pappa att han skulle gå ut. Dörren va stängd så mitt ok hördes inte ner vilket resulterade i att pappa ropade ett par gånger och mitt svar blev tillslut "MEN JAAAAAAA!!!"
Låg fortfarande kvar i sängen och funderade på antal straffhack. Var uppe i 50 nu.
När pappa kom in igen så kom han upp å fråga om ja ville va me å laga maten.
Mmm svara ja fast ja inte ville.
-Ska vi göra den nu el när mamma kommer hem?
-Vet inte spelar ingen roll.
-Va tycker du?
-Men ja tycker inget!
-Ok då gör vi den sen
Nu är ja uppe i 70 straffhack. El hur va de? Va de 60? Nä. 80? Äh ja minns inte ja gör 100 så räcker de...
Sov vidare sen tills mamma kom hem. Vi va nere å titta på min soffa som kommit å sen började en film lite innan vi skulle äta. När de va 30min kvar på filmen börja ja känna mig konstig. Mådde jätteilla å hade ont i magen. Spydde upp allt (faktiskt inte med vilja) och gick å duscha. Sen titta vi på sista avsnittet av Maria Wern från i onsd. Efter de va de nåt program om tårtdekorationer. Va häftigt faktiskt. Giganstiska å jättefina tårtor. De vägde över 300kg! När de va slut titta ja på "ja undkom döden" mamma å pappa sov.

Nu ska ja försöka sova igen.
Gonatt på er!
/ Sandra

0 kommentarer: