söndag 5 december 2010

SHEDO-träff

Igår var jag i Lund på SHEDO-träff och träffade ett helt underbart gäng =) Vi hade mysigt och pratade om SHEDOs verksamhet, lagade mat, pysslade och lekte. Egentligen va det inte slut förrän idag men jag kunde inte stanna över natten. "Plikten" kallar... =/ Men jag är glad att jag kunde va med ena dan iaf.

Va inte så pigg på morronen. Va arg på migsjälv för att jag inte kunde se fram emot träffen även fast jag visste att jag kommer tycka det är jättekul bara jag kommer dit. Blev irriterad på småsaker som att halsbandet hade trasslat ihop sig el att min blus hade blitt skrynklig i gardroben.

Pratade inte så mycket och tyckte ja va allmänt otrevlig. Mamma frågade om de va nåt mer ja önska mig i julklapp än saker till min lägenhet. Hon och pappa skulle till Center Syd och julhandla. Ska tänka sa jag. Hade ju faktiskt en lista i moblilen där jag skrivit upp lite saker. Om jag skickar den slipper ja prata men då blir risken större att de är nåt hon inte förstår och då måste jag ändå prata. Men, det största problemet...Jag är ju inte värd nårra julkappar iaf! Mådde illa när ja tänkte tanken att skicka iväg listan men jag gjorde det tillslut. Tyckte lixom "jaha, här har du vatt så himla otrevlig, svarar bara på tilltal ibland, självskadar så att andra mår dåligt av det mm mm oxå tror du att du är värd att få julklappar?! Är du helt jäkla dum i huvet eller din störda idiot?! Du är bara så himla egoistisk så det finns inte! Och du är inte värd nåt annat heller för den delen! Looser du är ju helt sjuk i huvet...!" Somnade sen i bilen som vanligt. Kände mig sådär konstigt kortisontrött även fast jag faktiskt tatt det innan vi åkte.

Kom fram till centralen och möttes av ett härligt gäng. Vissa som jag kände sen innan och vissa nya. Skulle ha samling där för de som ville ha följe till Linerogården. Lilla Y hade blitt jättestor, himla härlig unge =)

Jag gick in på pressbyrån lite innan vi skulle åka för att ta ut pengar. När jag gick ut igen var alla borta. Jösses tänkte ja..Har vatt här i 15min å har redan slarvat bort mig, typiskt mig =P Sen är de ju dehär när bonden kommer till stan...Jag visste att vi skulle åka buss nr 6. Hittade en buss som det stod 6 på men tyckte att det var lite konstigt att ingen av de andra stod utanför och väntade så faktiskt gick jag inte på utan försökte hitta nr till nån av de andra. Som tur var kom Liv halvspringandes med lilla Y så jag hängde på henne och kom med rätt buss. Den där andra bussen jag tänkte hoppa på var ju ingen stadsbuss, den gick visst till Sjöbo =P

Begriper inte varför det låser sig när jag kommer tillsammans med andra. Blir bara så pinsamt tyst och vet inte vad jag ska säg. Vågar inte säg nåt heller. Är bara rädd för att det ska bli fel. Känner mig dum å vill bara försvinna. Sofia va snäll å mjuka upp mig lite så jag iaf vågade svara på tilltal.

När vi kom fram till Linerogården samlades alla för att presentera sig och sen prata om SHEDOs verksamhet. Efter det lekte vi lite lekar, pysslade och lagade mat. Johanna O och Sofia kom på att de skulle göra en avgutning av sin hand i gips och började gipsa in sig 10min innan maten. Men de gick bra ändå.

Tyckte att de gick bra när vi va i pysselrummet men när vi skulle äta blev de jobbigt. Tänkte att de är fler här som inte gillar att äta så de är lugnt. Men kände mig störtdum när jag satt vid bordet. Fick sånnadär störiga "strokespasmer" i armen och kunde knappt hålla i glaset. Kände att jag började må riktigt dåligt efter en stund. Blev jätteyr och mådde illa så jag gick ifrån en stund. När jag kände mig bättre gick ja in i pysselrummet igen. Vi var nårra stycken som satt där och gjorde bla julkort och pratade om allt möjligt och bytte lite erfarenheter med varann. Hade riktigt mysigt.

Elin tar kort på en pepparkaksdeg el nåt
Nån, minns inte vem: Va gör du?
Elin: Jag dokumenterar. Tänk va roligt att ha om när SHEDO firar 100årsjubileum!

Jag: Man skulle framkalla epileptiska anfall så där fanns en massa saker man kunde göra, ex tv, dvd, tv-spel mm.
Sofia: Jaha så där fanns en massa sånt som blinkar

Sofia hade ett partytrix ja blev riktigt impad över asså! =) Nu vet jag va ja ska göra nästa gång ja blir isolerad. Man ska inte tänka såhär, ja vet men min läkare har sagt att ja kommer att va inlagd fler gånger och personalen säger "åh kan du inte ta me de nästa gång?" så vad spelar det för roll?

Mitt i allt trevligt prat kände jag att ja börja bli konstig. Blev jätteyr, ögonen flackade och fick en olustig känsla i hela kroppen. Gick ut ur rummet för att se om det blev bättre. Skulle ändå ta mina mediciner. Sen försvann vänstersidan och allt blev svart. När ja vakna igen va Sofia den första jag såg och min direkta fråga blev "va har ja nu gjort?! Ja hade inte gjort nåt, men ja hade ramlat å slagit i huvet och tappat medvetandet nårra min och krampat lite. Hade ont i hela kroppen efter kramperna men tyckte inte att ja skulle ligga där på golvet å skräpa. Försökte resa på mig, blev yr och upptäckte att min vänstersida inte funkade som den brukade. Speciellt inte armen. De satt rätt många runt mig och hjälpte mig. Blev inte så glad när ja fatta att ambulansen skulle komma. Men ja sa att ja skulle bli hämtad av mina föräldrar om 1h så jag fick stanna kvar. Tiden efter bortfallet var ja väldigt förvirrad som vanligt. Brukar bli det. Minns inte så mycket av vad som hände men ja blev väldigt orolig över en viss kärlek vid första ögonkastethändelse oxå trodde ja att ja va i Växjö. Pinsamt men det kan hända att ja sagt endel väldigt lustiga saker sen ja vaknade till för de brukar ja göra. Blir nästintill överaktiv ibland för att visa att de inte va så farligt de som hände. Sen somnar ja plötsligt stenhårt helt utmattad.

Usch tycker de va så himla förargligt de som hände. Alltid ska man trassla till de å va en stor börda å ställa till problem! Ja avskyr de! De som kändes bra denna gången är att där va fler som vet hur de känns att alltid va den som de händer nåt med. Och för en gångs skull suckade inte ambulanspersonalen när de kom till mig. De gör de i Växjö, Ljungby å Markaryd.

Sen var de dags för mig att åka hem. Mamma å pappa hade vatt på restaurang å bio efter julhandeln å skulle hämta mig när de va klart. Sofia följde mig ut till bilen.

Tack alla underbara SHEDO-vänner för en jättetrevlig och mysig kväll! Hoppas vi ses snart igen!

Jahapp 2 advent idag då.
Men så himla bra denna dan började då! Gick å hade vänsterbenet släpandes efter mig och tänkte att i trappan sätter jag ner vänsterbenet först hela tiden så går de nog bra. Men katten heller de gick två sten sen ramla ja resten. Aja ner kom ja iaf och ont gjorde de.

Idag ska ja göra en massa julkort å börja leverera mina beställningar =)

Kram på er!

/ Sandra

0 kommentarer: