torsdag 23 december 2010

Lilljulafton

Hade en så olustig känsla idag. Ville va glad men var inte det. Hade sagt att jag ville till apoteket för jag behövde mer canoderm. Pappa å ja skulle ändå dit å hämta medicin åt farmor. Åkte dit och fick de fixat. Sen stanna vi å fika hos farmor en stund. Mysigt.
Innan vi åkte hem gick ja innom Netto och köpte en liten sak till en lek som vi skulle ha på kvällen när farmor kom till oss. Man köper ett paket och sen får de andra klämma på den och försöka lista ut vad det är för nåt. Den som kommer på det får paketen och blir den som ska köpa en ny paket till nästa år.

Gjorde nåt som jag blev rädd för idag. Hade lite bortförklaringar för att få göra de. Är arg på migsjälv för att ja gjorde de men ja va tvungen. De är min reservplan. Min trygghet. De kändes inte bra att göra de. Men ja va tvungen...

På kvällen kom farmor. Hon kom lite innan vi skulle äta. Var ett himla bra sätt för då hann hon aklimatisera sig lite innan de va dags att äta så blir de inte så mycket för henne på en gång. Vi satt å titta på TV å prata medan mamma gjorde vid julmaten. Pappa upptäckte att röret till hydroforen hade frusit sönder för de spruta vatten från ett ställe där så de va bara till att börja fixa med det.

När det var klart var det matdags. Så mycket man äter då äter ja inte på en vecka i vanliga fall. Men när vi satt där kom en underbar känsla. Tyckte de va så mysigt när vi va alla tillsammans och när vi va i köket sa jag att jag var glad för jag kände mig så. =)

När vi ätit klart hämtade jag paketen jag köpt tidigare. Mamma kom på vad det var. Ett gulligt ljus som såg ut som en ren. Sen tittade vi på en julkonsert på TV och sen klassiska bingolotto. Pappa vann nåt vet ja, men inte hur mycket. Jag fick en kaffebryggare av farmor i inflyttningspresent =) Bra för jag hade ingen och ville ha en även fast jag inte dricker kaffe. Är ju bra å ha när man får besök.
Ja å Alle bar in julklapparna under granen. Blev mycket för Sammie. Han ville så gärna öppna allihop men han var duktig och la sig framför granen och vaktade dem ist. Helt trött i hjärnan asså ;) Eftersom farmor skulle fira i Ljungby i år så fick hon sina julklappar idag ist. Hon ville inte asa med dem dit så hon öppna dem direkt ist. Hon blev jätteglad. Sen åt vi ris a la malta o julgodis. Gott =)

Fina Johanna ringde sen. Prata jättelänge. Farmor orkade inte se hela bingolotto så pappa å Alle körde hem henne lite innan. Efter bingot va slut titta vi på nåt annat, minns inte vad. Sov oxå ;)

Har vatt en mycket bra dag även fast jag inte är go på mig för de ja gjorde tidigare på dan. Eftersom de är jul nu så bestämde ja mig för att ta ledigt från mitt lilla "tvång".

/ Sandra

0 kommentarer: