söndag 11 april 2010

Upp o ner

Allt är upp å ner. Vaknade inatt av att nån fick ett ångestanfall och skrek. E hade inte somnat då så vi pratade en stund. Sen låg vi och läste. Somnade med tidningen över mig inatt oxå. Tur att man har en snäll rumskompis som stoppar om en =P
När det var morgon så blev jag itvingad en macka på förmiddagen hade jag och Thomas D ett uppföljningssamtal på DBTn. Har inte blitt av innan eftersom jag mått för dåligt för det.
Somnade innan middagen.
Sen hände nåt som gjorde mig väldigt orolig. Hoppas att allt blir bra till kvällen så vi kan titta på Wallander. C kom tillbaks från permis nu innan kvällsmaten så satt och pratade med henne lite. Väntar på att A ska komma oxå. Sen är kvällsmysgänget på plats =)
Har vatt jättefint väder idag. Hade jättegärna gått ut en runda men jag får inte. Skulle så gärna vilja få lite solstrålar på mig, andas frisk luft och höra fåglarna sjunga. Ist har jag haft två stora jobbiga astmaanfall pga den torra luften här inne oxå har jag legat i sängen med öppet fönster och lyssnat på fågelsången.
Har vatt lite kaos här just. Gråt och skrik och bank och gap. Men som de säger, försök å inte bry dig. Jättelätt då...! Blev tillsagd att hålla mig inne på mitt rum för att jag inte skulle bli orolig av det som hände ute i korridoren. Men jag blir lika orolig fast jag är på rummet och de har sagt till mig att komma till dem om jag känner mig orolig... =/
Kvällsfika nu. På den här avd gör man inget annat än å äter. Visst brukar det va så att man äter hela tiden på sjukhus men på denna avd har de lyckats klämma in ett mål till mellan dessa täta tider ändå bara för att det är anorektiker här. De stackarna måste dessutom äta ytterligare ett mål på kvällen.

/ Sandra

0 kommentarer: