söndag 25 april 2010

Heldag i stallet

Idag skulle vi firat pappa men mamma är sjuk så det blev inställt. Hon brukar aldrig va sjuk men nu är hon riktigt dålig. Sover på dag å har hög feber å hostar jättemycket. De är inte hennes stil...

Jag hade egentligen tänkt ha städardag å röja på mitt rum men Ida kom med ett roligare förslag. Ridtur å jobba i stallet! =) Jag åkte till henne i Åmot först. Hon väntade på att tvättmaskinen skulle bli klar. Vi satt och njöt i solen och sen hängde vi tvätt innan vi gav oss iväg till Hult. Hästarna låg och solade när vi kom. Såg jättemysigt ut. Jag skulle rida Lucas idag oxå. Vi red en runda i skogen som jag inte ridit tidigare. Den var jättemysig. När jag hoppa av Lucas fick jag 10p för att de såg bra ut. Jag börjar tydligen lära mig =)
När vi släppt hästarna i hagen igen så började vi plocka upp stolpar som Ida satt upp för Jasmines skull för att hon inte ska springa men det gör hon iaf så det var därför vi tog bort dem. Sen gick vi bakom kullen och tittade. Där va ett fint ställe som vi gära in. Ida hade typ börjat på det för 5år sen så där fanns stolpar och ståltråd på marken. Men vi satte upp allt fint så nu behövs det bara flyttas nårra stenar från gärdsgården och ta bort lite nedfallna träd så kan hästarna gå där.

Efter vi var klara i stallet gick vi hem till Uffe. Andreas kom oxå. Kul å träffa han, det var längesen!
Ikväll så tittade jag och pappa på Parlamentet. Först det avsnittet som gick på TV och sen tittade vi på nåt avsnitt som jag har på DVD. Fikade på mina muffins jag gjorde häromdan och drack en stor kopp chai te. Ida O bjöd mig på det när vi va i Trysil och sen dess har jag vatt fast. Jag fick en burk av detta chai teet av Ida. Det är pulver som man köper i en söt rosa burk på Espresso house. Man blandar 2msk chai te med lika delar vatten och mjölk. Sen kan man ha på kanel el kardemumma på toppen. Det är supergott iaf! Bad mamma köpa två burkar till nu när hon var i Stockholm för det börjar redan ta slut. Tänkte att om jag bygger upp ett litet lager så kan jag köpa på mig fler burkar i god tid.

Det är så konstigt...Har längtat så efter att jag skulle få hem min "gröna lilla groda", min cuttlebug, men nu när jag fått den så står den bara. Har visserligen inte så många dies till den men de jag har är jag glad för. Tittar mycket inne på Tradera efter saker till den. Har hittat mycket där. Billigt oxå! Just nu är det jättemånga saker jag vill köpa där men aktivitetsbidraget räcker inte så långt precis. Bla skulle jag vilja ha nårra Spellbinders och lite fler dies och alfabet och nåt så jag kan torrembossa.
Fåt ta tag i städandet imån oxå måste jag se till att få nårra kort gjorda. Har inte fått det på nårra dar nu. Har inte hatt inspiration till det tillräckligt mycket. Har vatt rätt låg nu nårra dar. Hoppas det är bättre imån. Får så lätt ångest över ingenting och känner mig så värdelös. Jag vill vara hemma samtidigt som jag vill ha en egen lägenhet. Jag vill vara hemma i Tryggheten.
När jag flyttar kommer jag bli ensam mycket. Mycket mer än vad jag redan är. Ingen att komma hem till, ingen som väntar på en, ingen att vänta på heller. Funderar mycket på vad jag kommer göra om kvällarna och så. Som det är nu gör jag inget. Är alltid ensam. Bor jag då själv kommer jag bli ännu ensammare. Det skrämmer mig,

Hej Sandra!
Hej Ensamheten.
Ska vi leka?
Visst...
Ja för du är väl inte upptagen?
Nej, allt är som vanligt.
Bra! Vad ska vi leka då?
Kurragömma, du räknar och jag gömmer mig.


Jag har inte reda på mina tankar å känslor. Allt är bara kaos inom mig...

Love Ida, du betyder så mycket för mig! <3

/ Sandra

0 kommentarer: