lördag 10 april 2010

Igen...

Var på kirurgmottagningen i växjö i torsdes. Precis när jag var klar och skulle gå ut så ramlde jag ihop. Som vanligt var jag stenväck. På akuten smärtstimulerade de mig mycket har jag fått höra och jag reagerade inte alls. Brukar inte göra det. Hamnade på IVA iaf. Vaknade efter 5h 30min. Hade en läkare som hette Nicole. Jättesnäll! Hade mycket ångest och mådde jättedåligt när jag vaknade.Hade en massa självskadetankar. Var väldigt orolig. Efter att jag vatt vaken ett tag föll jag bort igen och började krampa och när jag vaknade efter det så mådde jag ännu sämre. Fick lite lugnande så jag somnade efter 1 nån gång. Vakna till och från under natten när de tog blodtryck och sånt. vid 7 tyckte jag att läkaren kunde komma och skriva ut mig men när läkaren väl kom (typ efter 9) så sa han att jag skulle prata med en medicinläkare som skulle komma lite senare. När han kom så sa han i sin tue att jag skulle prata med en psykiater och att det skulle komma en från SSS innan 12. Jag ville verkligen inte och protesterade lite lagom mycket.
Vid 16 kom en från serviceresor och körde mig till SSS. Då hade jag gråtit konstant sen kl 12. Eftersom jag var så lessen slapp jag sitta ute i väntrummet där man anmäler sig. Ist fick jag sitta i det som är inne på mottagningen. De är så snälla där, det hände en grej som skrämde upp mig rejält och jag började storböla. Då kom Eva och var hos mig tills jag hade blivit lugn igen. Sen satt Marina hos mig hela tiden tills läkaren kom. Det var fullt på PIVA så jag skulle få komma till 24. Blev inte så glad när jag fick reda på det men det kändes ändå OK. Allt blev bättre när jag kom ner till avd. Träffade patienterna och så. Saknar dem nåt enormt när jag inte är på avd.
Som vanligt är jag alltid jättetrött efter mina medvetandesänkningar så jag somnade till Så ska det låta. Försökte titta på en film efter det med E-M men det var omöjligt.
Delar rum med E-M =) lånar hennes dator nu. Fint väder ute. Synn bara att man inte får gå ut...=/ Har en 2a som övervakningsgrad och då får man inte gå ut. Inte ens med personal.

Ljumna vinda leker i håret
Solen värmer mot kinden
Väcks av fågelsång på morgonen
Grönska spirar, blommor tittar upp
Knoppar brister
Våren slår ut



/ Sandra

0 kommentarer: