tisdag 13 april 2010

Grattis pappa och mormor!

Idag fyller pappa och mormor år. Jag är glad att jag fick komma på permission så att jag kan vara med och fira dem. Bara för att pappa börjar jobba omänsligt tidigt ska vi gratta han när han kommer hem från jobbet ist för på morgonen. Sen ska vi till mormor och fira henne.
Igår efter jag hade vatt på NP i Ljungby var jag ute och raggade födelsedagspresenter till dem. Är alltid ute i sista sekunden som vanligt...Det var varmt när jag gick från sjukhuset så jag la min kappa mellan ryggsäcken och ryggen el vad man ska säg. Skulle ner till busstationen först och se hur bussarna gick. När jag vatt där gick jag i en jättemysig affär med en massa fina prydnadsaker i. Där upptäckte jag att jag tappat min kappa...Så jag gick vägen dit baklänges och hittade kappan i slutet. Sen gick jag tillbaks till affären igen. Hittade lite pysselsasaker och ett smycke som det stod "älskade mormor" på som jag ska ge henne i present. Gick in på Dressman sen. Hittade lite grejor som jag länge, länge stod och valde mellan. Bestämde mig tillslut för att köpa en sorts piké T-shirt som jag vet att pappa trivs jättebra i till honom men när jag skulle betala så gick det inte att betala med kortet. Hade 200kr ute så gick till banken och tog ut lite och gick sen tillbaks till Dressman och köpte tröjan.

För 16 år sen ringde jag hem till pappa och sjöng för honom från avd 5 på Ljungby lasarett. Jag låg inne på rum 6. De hade fört ihop de två sängarna i rummet så jag kunde ligga brevid mamma. Jag minns att jag fick jordgubbsyoghurt till frukost. Det var väldigt speciellt för mig för jag tålde inte jordgubbar. Jag berättade för pappa att personalen hela tiden kom in och räknade hur många slag mitt hjärta slog genom ett hål de gjort i gipset.
Mormor och morfar hade åkt till fjällen för att fira mormor så de visste inte om att jag brötet armen. (Mobiler och hela den biten var ju inte en självklarhet för så lite som 16 år sen!) Men på nåt vis kunde jag ändå ringa och gratta henne. Efter att jag sjungit för henne så frågade hon hur det var med mig. "Jodå det är bra, jag har brötet armen..." Nä nu tror jag det spökar sa mormor. "Nä jag ligger på sjukhus och har gips..." Så var det med det. Barns kommentarer, tankar och funderingar är underbara.
Precis samma sak personalen gjorde med sängarna gjorde de på samma avd och samma rum när jag hade brötet benet och väntade på operation. Fast då var jag 17 år. Lite pinsamt men så var det...

Har precis fått grattiskortet klart till mormor. Gjorde ett sliderkort. Har ingen bild på det än men det kommer.

/ Sandra

0 kommentarer: