onsdag 21 april 2010

Grattis morfar!

Idag fyller morfar år. Vi ska till han ikväll.

Idag har jag passat Meva. Hon är mer vild än tam men är så himla go! Hon är 7,5mån nu. Hon hade med sig ett gigantiskt ben som hon tuggade på hela tiden. För säkerhets skull hade jag tatt bort mattan på mitt rum för förra veckan låg det bitar av sönderbitna leksaker över hela mitt rum. Hon är helt makalös! Nästa vecka ska jag ha henne natten mellan onsd och torsd. Ska bli spännande att se hur det går.

Stackars Sammie skadade sitt ben i lördags. Han hoppade och lekte i skogen ute i Skummis som om han fortfarande var valp och inte förrän nere på stranden såg mamma att han haltade. Igår var de hos vetrinären. Han har en stor sträckning och blödning i benet så nu får han bara gå korta rundor och inte busa alls. Han har fått smärtstillande men man märker att han är tagen av det för han bara sover och är inte där resten av familjen är som han brukar. De sa att han tom skulle ha koppel i trädgården ifall han fick för sig att börja busa el får ett goldenrus. Stackarn! Idag när jag var och köpte present till morfar så köpte jag en aktivitetsboll till Sammie. Det är en såndär boll som man stoppar godis i och sen ska hunden rulla på den för att få ut det. Lite mental träning och lite skoj iaf =)

/ Sandra

0 kommentarer: