onsdag 17 mars 2010

Förlorad igen

Nu har jag vatt inlagd i 3v. 2v på PIVA och 1v på 24. Skulle fått åka hem idag egentligen men nåt hände så jag får åka hem imån ist. Fattar verkligen inte varför jag inte fick åka hem men eftersom jag är LPTad så har jag inte så mycket att säga till om. Ingenting faktiskt. Hoppas bara på att jag får åka hem imån. Jag vill hem nu. Hem till min familj, hem till den vanliga vardagen, hem till mina saker, hem till allt. Jag vill inte vara inlåst mer. Jag är trött på att inte få gå ut när jag vill, göra vad jag vill om dagarna, inte ha tillgång till mina saker jag har med mig hit mm , mm.

Just nu snurrar allt. Har hallisar verkar det som. Har hatt det sen i middags. Avskyr det. Allt är verkligt för mig men helt overkligt för alla andra. Fattar inte hur jag ska veta vad som finns och inte finns. Det har alltid känts som om jag helt svävar min egen värld och att jag är helt ensam om att ha det så. Ingen har nånsin förstått mig. Har mer känt mig trög dum och korkad när jag berättat. Men det är klart, det låter väl inte så logiskt att man måste göra precis vad en röst säger till en att göra för att annars kommer allt att bli katastrof. Men idag berättade B att hon hade det likadant. Även fast jag hade önskat att B inte hade det så, så känns det bra att veta nån mer som har det så. Det känns som en bekräftelse på att jag verkligen har det såhär och att det inte är som jag inbillar mig. Det känns skönt att veta.

Somnade tydligen i eftermiddags och vaknade vid kl 2o. Jag var bergsäker på att det var ny dag och att klockan var 8 på morronen. Blev arg när de sa att jag inte fick prata med läkaren förrän imån, trodde att de skulle hålla mig kvar en dag till. Men som tur är så har jag hittat en ängel här på avd som hjälper mig. E-M. Hon betyder så himla mycket för mig. Jag har delat rum med henne den mesta tiden här och förra gången jag var här så gjorde jag det oxå. Vi har så mysigt tillsammans. Varje kväll sitter vi och tittar på TV tillsammans och vi pratar om allt mellan himmel och jord innan vi somnar på kvällarna. Hon är helt underbar och jag vet inte vad jag skulle göra utan henne.

Dagarna här på avd är rätt enformiga å blir lätt trista. Men som tur är så har man lärt känna de andra patienterna väl så man kan fördriva tiden tillsammans. Spela spel, titta på TV och vila blandat med lite behandlingsarbete, sen är en dag över.
Varje kvll har jag, E-M och A suttit och tittat på TV tillsammans i dagrummet längst ner. Det är verkligen jättemysigt! A är en annan ängel som jag hittat här. Helt underbar och en riktig kompis som jag känner att jag verkligen kan lita på.

Man blir som en liten familj här på avd. Det är samma patienter som är här typ så man kommer varandra närma.

Just nu är livet väldigt svart. Hoppas på en förbättring för att kunna åka hem imån och för att komma iväg på en sak som jag sett fram emot länge. Hoppas att min elaka demon är borta när jag vaknar imån. Det hade verkligen underlättat för mig för den har stört mig i princip hela dan men vatt som mest intensiv sen i middags ungefär.



Jag har bränt mina skivor
Eldat upp dina brev
Och askan ligger i drivor
Solstickepojken han ler

Han bönar och ber:

Tänd eld på dina tankar
Med dina svarta tysta tårar
Och vi vet och du vet allt tar slut
Långsamt genom rummet går hon ut

Kom låt oss gå härifrån
Låt oss resa någonstans
Resa långt härifrån
Låt oss bli dom som försvann

Kom så glömmer vi döden
Han röker i vår säng
Kom och värm dig vid glöden
Från vårt rykande hem

Golven sjunger igen:

Du ger oss kalla kårar
Med dina svarta tysta tårar
Och vi vet alla vet allt tar slut
Långsamt genom rummen går hon ut

Kom låt oss gå härifrån
Låt oss resa någonstans
Resa långt härifrån
Låt oss bli dom som försvann

Kameran glider över guldgula fält
Ja, vi vet du behöver hjälp
Den här stan gör mig galen ikväll
Du kommer aldrig mer hitta hem
Vill ge dig allting ikväll

Du kommer aldrig mer bli dig själv
Du kommer aldrig mer bli dig själv
Du kommer aldrig mer bli dig själv
Du kommer aldrig mer bli dig själv

Kameran glider över guldgula fält
Ja, vi vet du behöver hjälp
Den här stan gör mig galen igen
Du kommer aldrig mer bli dig själv
Och jag tror minsann min själ dör av svält

Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll

Dom andra - Kent

Ögonen gråter, men munnen den ler Hon är på väg upp, och vill aldrig mer ner Från löften och svek blev hon självdestruktiv Och i rop på hjälp sökte hon ta sitt liv Hon byggde en väg utav falska skratt Men bakom fasaden var det mesta svart Jag hoppas att hon hinner komma till ro Innan skalet spricker och faller ihop Vad ingen annan vet är att sanden rinner ner Om timglaset blir tomt så finns hon inte mer   Ref. Detta är en saga utan lyckligt slut Ingenting blir nånsin som det var förut Men den som blundar slipper se hur det ser ut För vem bryr sig om en saga utan lyckligt slut  Om jag hade vetat hur det skulle bli Så hade jag tvekat och smugit förbi För jag var den droppen som slutligen fick Bägarn att svämma när säkringen gick Så brinn för att synas och skrik så det hörs För snabbt kan du tyna och visionen förstörs Och även om ingen kommer skylla på mig Så tar jag på mig skulden till ödet för dig Om timglaset blir tomt och sanden rinner ner Så lyser inte solen på våran flicka mer  Ref. Detta är en saga utan lyckligt slut Ingenting blir nånsin som det var förut Men den som blundar slipper se hur det ser ut För vem bryr sig om en saga utan lyckligt slut  Solo  Vad ingen annan vet är att sanden rinner ner Om timglaset blir tomt så finns hon inte mer   Ref. Detta är en saga utan lyckligt slut Ingenting blir nånsin som det var förut Men den som blundar slipper se hur det ser ut För vem bryr sig om en saga utan lyckligt slut X2
Saga utan lyckligt slut - Vildsvin
Jag vill kasta loss och lära mig slåss Raka av mitt hår och bäras ut på bår Ta tjuren vid hornen och hålla dom hårt Lita på sanningen och kväva all gråt  Börja sluta tro och låta vansinnet gro Jag vill sparka bakut och göra nåt sjukt Släcka fyren på berget som räddade liv och smita från smällen med sjumilakliv  Jag kommer inte hem ikväll om jag känner mig själv Låt oss ta farväl av både hjärta och själ Jag kan ta ett långt hårt straff för alla stunder vi haft  Jag vill byta land och vara han som försvann Börja om på nytt och få såret mitt sytt När jag vänder och springer långt härifrån se mig som saknad, en förlorad son  Jag kommer inte hem ikväll om jag känner mig själv Låt oss ta farväl av både hjärta och själ Jag kan ta ett långt hårt straff för alla stunder vi haft  Jag kommer inte hem ikväll om jag känner mig själv Låt oss ta farväl av både hjärta och själ Jag kan ta ett långt hårt straff för alla stunder vi haft  Jag kommer inte hem ikväll om jag känner mig själv Låt oss ta farväl av både hjärta och själ Jag kan ta ett långt hårt straff för alla stunder vi haft  För alla stunder vi haft  För alla stunder vi haft   7milakliv - Martin Stenmarck
Väskan var packad och huvudet var fullt Jag reste en morgon för spänningens skull Iväg - och allting i världen var nytt Jag såg mig i spegeln och såg någon annan  En flaska whiskey och enkel biljett På väg till den vackraste kvinna jag sett Idag - imorgon kan livet va' slut Åk men's du kan, innan tåget har stannat  Jag är förlorad igen Jag är förlorad igen Jag är förlorad igen Kärleken vinner men jag är förlorad igen  Ensam och vilsen i främmande land Mitt i ett liv som jag långt ifrån kan Min vän - som känner mig bättre än nån Kanske har hittat nån annan att älska  Ser jag mig om har jag ingen intill Och vägen tillbaks är det enda jag vill Försent min älskade -  alltid försent Med blommor i handen och blicken i marken  Jag är förlorad igen Jag är förlorad igen Jag är förlorad igen Kärleken vinner, men jag är förlorad igen  Inget är försent Inget är försent Inget är försent  Jag är förlorad igen Jag är förlorad igen Jag är förlorad igen Kärleken vinner, men jag är förlorad igen  Jag är förlorad igen Jag är förlorad igen Jag är förlorad igen Kärleken vinner, men jag är förlorad igen
Förlorad igen - Nicklas Strömstedt
Tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen  Drömmarna vi har känns som bleka höstar Där har sommaren redan regnat bort Det spelar ingen roll hur vi gråter våra tårar Svaren är en viskning i en värld långt bort  Tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen  Att vilja men inte känna är nog så svårt Att se men inte höra Du vände dig bort Du sa: Inget här är givet, för sådant är livet I mina ord finns ingen önskan eller någon lust och längtan  Tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen  Na, na, na...  Tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen  Tro -Marie Fredriksson
Lite sångtexter som jag tycker passar in just nu...
/ Sandra

0 kommentarer: