torsdag 25 mars 2010

Fjärde skiddagen

Idag var väl vädret inte det bästa. Alle hade chillfm och åkte inte alls men vi andra var uppe och åkte. Det snöade lite och var lite dimmigt men gick ändå bra. Hade jätteont i benet första åket men det blev bättre sen. På em var Alle med och åkte. Då hade dimman tjocknat så när vi åkte upp till toppen såg man inte långt framför sig. Det var ännu värre när vi skulle åka ner igen. Opassande nog hade jag jätteont i benet också så det gjorde inte saken lättare. När jag får sådär ont så vill jag bara ner ner ner för backen och sätta mig och vila. Det blir att jag åker rätt snabbt, dels för att jag inte orkar hålla emot och dels för att jag vill ner så snabbt som möjligt så jag kan vila. Här blev dimman ett stort problem. Man såg typ ingenting när man åkte och fick titta efter pinnar som markerade pisterna för att inte köra vilse. Man såg inte snöhögarna i backen heller. Jag ramlade två gånger, båda gångerna för att jag inte såg en snöhög och inte orkade hålla emot för smärtans skull. Vid ena tillfället sa pappa att jag skulle säga till när jag ville stanna. Precis efter körde jag och ramlade och sa ”vi kan stanna nu om det går bra…” Vid andra tillfället sa mamma att jag inte skulle glömma att bromsa för hon tyckte jag åkte för fort och precis efter det så ramlade jag. ”Men jag menade inte att du skulle bromsa så mycket” sa mamma.
Det blev bara ett åk på em för min, mammas och Catarinas del. Jag hade så ont och det var svårt att åka i dimman. Blev som vanligt jättearg och lessen över att jag inte kunde åka mer. Även fast det var ett långt åk på em så kändes det ändå som att ett åk är för lite. Läste i min bok när vi kom hem och sen somnade jag som vanligt. Mamma och Catarina lyckades förvirra sig ner för hela fjället och hamnade i Trysil by. De fick fråga om vägen tillbaks och sen gå upp för fjället =P
After skin hade vi på vår terrass igen för vi har mest sol. På kvällen gick pappa och Conny ut en liten runda med Sammie och Bamse och rökte en cigarr. Catarina var inne hos oss då en liten stund och pratade. Jag hjälpte Alle lite med matten och sen vid 21 tittade vi på Fuskbyggarna och sen var det dags att nana sängen.

Jag kan inte sätta ord på det riktigt men efter emåkningen så fick jag en så olustig känsla. Kände mig otillräcklig och nedstämd. Kunde inte slappna av. Kände mig spänd och värdelös. Har bastat alla dagar utom i lördes och söndes och alla gånger har jag kunnat sitta och luta mig bakåt mot väggen och blunda och bara slappna av och ta det lugnt men det var helt omöjligt idag. Kände mig för lessen och orolig i kroppen för att kunna det. Jag har känt mig nedstämd och otillräcklig hela kvällen och mest varit tyst.


/ Sandra

0 kommentarer: