söndag 21 mars 2010

Trysil

Idag åkte vi hemifrån runt 6.30. Jag var glad att jag blev utskriven från 24 i fredes och att jag fick följa med på resan för läkaren. Som vanligt åkte vi hem till Ohlssons först för att ha följe med dem. Sammie och Bamse fick leka av sig nårra minuter innan vi åkte iväg. Konstigt nog var jag inte trött så jag bestämde att mig för att inviga min julklapp, en adapter som man sätter i bilens cigguttag och sen kan man koppla en vanlig kontakt i den. Jag började titta på nårra avsnitt av Mumin. Fast jag somnade såklart. Jag fick börja om från ett ställe jag mindes i filmen 3ggr innan jag hade sett alla 4 avsnitt.
Vi stannade å hade lite paus nårra gånger men jag har inte en susning om vart. På ena stället fanns där iaf ett X antal jättestora godisaffärer. Vi var inne i en av dem och där fanns verkligen hur mycket godis som helst.
När vi åkte vidare började jag titta på ”Barnhemmet”. Var dålig kontrast för solen lyste på skärmen så jag missade vissa saker men det jag såg var bra. Ska titta på den från början igen så att man får helhet i den.
Vi var framme i Trysil runt kl 17. När vi körde och letade efter våra stugor så mötte vi Karl-Oscar, Martin, Cille och Lucas. De visade vart vi skulle bo. Stugan var ett stort hus med 4 lägenheter i. Vi bor brevid Ohlssons som bestämt. Roligt nog så bodde familjen Giertz under oss så vi har bestämt att vi ska ha pjäxdans hos oss varje kväll =P
Stugan är jättefin och mysig. Jag var snabb och sa att jag skulle välja rum först för att Alle hade valt friggeboden i vår stuga i Skummeslöv. Men jag valde faktiskt inte det som jag trodde att Alle ville ha. Stugan har sovloft som jag och Alle sover på. När man kommer upp så är där en dubbelsäng och så ser man ner på nedanvåningen och direkt till vänster så är där ett rum med dörr där det är en dubbelsäng och en enkelsäng. Jag trodde att Alle ville ha så han kunde stänga om sig för han brukar inte vilja bli störd när han sover så jag tog det andra stället och det tyckte Alle var bra. Enda nackdelen är att hela stugan lutar åt alla möjliga håll och uppe på loftet så är det stora balkar i taket som Alle regelbundet slår huvudet i. Bla är det en balk precis vid hans säng =P Trappan upp till loftet är livsfarlig. Asbrant och har bara halva trappsteg (vartannat trappsteg är tjockt på höger sida och tvärt om).
Jag, Ida, våra föräldrar och hundarna gick en liten runda för att se oss omkring och köpa liftkort men det var stängt så vi får köpa dem imån innan vi ger oss iväg upp i backen.


/ Sandra

0 kommentarer: