onsdag 24 mars 2010

Tredje skiddagen

Vi hade sett på väderleksrapporten att det skulle snöa idag men vi visste inte hur mycket. Pappa, Conny och Johan var och åkte alla svarta backar på fm. Mamma ville inte åka när det snöade så vi bestämde att pappa skulle ringa när de åkt klart i de svarta backarna. Jag och mamma var och handlade lite och sen låg jag och läste/halvsov medan jag väntade på att pappa skulle ringa. När han ringde hade det slutat snöa men han sa att det var 1dm nysnö i backen och att det inte alls var bra att åka på så vi bestämde att vi skulle åka på em ist och hoppas på att snön hade packats av alla andra skidåkare.
Men när vi kom ut på em var det stora snöhögar i backen och jag hade jätteont i benet så jag, mamma och catarina åkte hem igen. Var inte alls glad. Jäkla smärta! Hade jag inte hatt så in kattens ont så hade jag orkat stå emot snöhögarna och kunnat åka mer än ett åk. Men jag hade så ont så jag nästan kräktes så det var bara att ge med sig…
När vi kom hem gick jag upp på mitt loft och grät. Hade ångest och självskadetankar men lyckades tygla det. Läste lite i min bok och sen somnade jag.
Vi hade after ski på vår terrass men det var Cille som fixat fikat. Hon hade vatt flitig och bakat en jättegod kardemummakaka.
Ikväll har jag, mamma och pappa spelat lite spel och sen tittade vi på House.


/ Sandra

0 kommentarer: