onsdag 30 december 2009

Pysslat

Tänkte visa upp lite mer saker som jag pysslat fram under året som gått.





Ljus och tändsticksaskar till mormor, morfar och farmor.











Olika julkort


Detta tackkort fick min kontaktperson efter att ha vatt på julpysseldag hos henne.




Två grattiskort. Ett flaskkort och ett vanligt.


Farsdagkort till morfar.







Denna lilla grej fick pappa på Fars dag.
Själva grunden är en tillklippt bit av ett skumskydd som satt runt min extrena hårddisk i kartongen. Jag gjorde först greenen genom att vika små pappersremsor och klippa fransar ena endan för att det skulle se ut som gräs. Sen klädde jag grunden med papper med fransar längst upp. Därefter tryckte jag igenom en peg och limmade fast en stor styolitkula. Sen var det bara att dekorera sidorna på grunden. Pilligt men kul =)


Denna bakelse fick mamma på Mors dag. Formen är gjord av veckad cardstock och själva bakelsen av en styolitkula. Jag har limmat på pappersbitar med decourpagelim och hällt på glitter. På toppen limmade jag fast en röd knapp och runt bakelsen limmade jag dit ett veckat vitt band så det skulle se ut som grädde.





Farmors 80-årskort.

Ett bröllopskort till Jennie och Joel.
Alla papper utom det som är på insidan och baksidan av kuvertet var vita från början. Först stämplade jag olika motiv med Versa Mark Watermark och målade sen med torrchalks över. Då träder stämpelmotiven fram bättre. Brudparet och banderollen är från ett klippark från Tilda. Sen har jag dekorerat med guldembossingpulver på vigselringarna, lite blingstenar, pappersrosor och ett band.
Begriper inte varför den sista detaljbilden lägger sig på sidan, men men....


Det var allt för denna gången. Kommer fortsätta att lägga upp fler bilder så småningom.
/ Sandra

2 kommentarer:

Anni sa...

Jätte fina grejer sandra, ditt julkort sitter på vårt kylskåp! :)

Kramaar
Anni

Sandra sa...

Tack Anni! =)
Kram!