tisdag 22 december 2009

Snö snö snö!

För att va i Markaryd är här fantastiskt mycket snö! Jag bara älskar det! Jag va ute med Sammie i skogen 2h i måndes. Vi gick i skogen å tog fina vinterbilder. Sammie älskar snön. Helt plötsligt ser man hur gul han är i pälsen.

En dag när det hade snöat hela dagen frågade min underbara kusin Ida om jag ville följa med henne ut å rida i skogen. Jag blev helt överlycklig! Tänk att få rida inne i en vit skog på kvällen när det snöar! Jag kan bara kalla det underbart.
Jag brukar alltid rida Lucas för att Jasmine bara får skritta pga att hon har ont i hovleden. Men Lucas är bisigare av sig och precis innan jag skulle sitta upp på Lucas sa hon "nä, jag känner bara på mig att du ska rida Jasmine idag.." Det var nog tur att det blev så. Visserligen så älskar Jasmine snön väldigt mycket och hon ville så gärna galoppera men det fick hon inte. Jag och Jasmine har rätt mycket gemensamnt. Hon har ont i höger hovled och jag har ont i höger fotled så båda måste ta det tråkigt lugnt. Båda har astma och båda har Ventoline mot det. Coolt.

Pga en viss grej + snökaos så missade jag julmarknaden jag skulle gått på med SHEDO-gänget. Hoppas verkligen på att det blir fler tillfällen vi får att ses.

När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran
och alla barnen räknar, dan före dan före dopparedan


Första advent var jag dålig. Gick å la mig tidigt och hade dåligt samvete för det. Tänkte att det kommer ju 3 adventhelger till i år, jag är nog glad nästa helg. Men inte heller 2a och 3e avdent var jag glad. Var så arg på mig för att jag inte var det. Kände bara sånt hat mot mig själv! Jag har alltid älskat julen, varför kan jag inte känna glädje längre?!
Fjärde advent var värst. Då var jag riktigt dålig och det var nästan att det blev PIVA men som tur slapp jag det. Jag hade dumma tankar och var arg och lessen på mig för att jag inte var glad, mamma frågade vad som var fel och jag svarade. Det var dumt gjort, ska aldrig mer säg så. Samtidigt som jag ville va vaken och känna julstämningen så ville jag bara ta en överdos och somna ifrån allt ett tag. Det hade inte behövt va en stor överdos utan bara så att man somnade och verkligen var ifrån allt ett litet tag. Men...man kan inte fly från verkligheten, jag vet det. Hade sån lust att bara riva upp båda armarna så det var helt sjukt. Ville bara att blodet skulle forsa ur mina armar ur stora öppna fula sår men jag lyckades hålla mig ifrån mig det. Satt å ritade i vrede. Kantiga figurer med håret för ögonen, kantiga fjärilar och vissna blommor...

Igår efter DBTn var jag, mamma och Susanne och julhandlade uppe på Samarkand. Hittade alla klappar i stort sett. Ska bara in i en affär idag och se om de har en grej, annars löser jag det på ett annat sätt.

Vi mellanlandade i Ljungby på vägen hem och körde en sista runda inne på Maxi. Sen var vi och lämnade två beställningskort jag gjort åt min frisör. Hennes barn är för underbara! Jättesöta! De gillade korten =)

Sitter i pyjamas än. Har vatt uppe sen 7. Sitter och gör kort och lite pysseljulklappar. Ida ska komma sen och hämta lite saker vi köpe till hon och Morgan igår. Sen ska jag ner till Södergård.

Jag har hela tiden tänkt att jag kommer känna den där julstämningen och kommer att va glad sen. Sen sen och sen. Det var inte förrän igår jag insåg att det inte är så många dagar kvar till julafton. Sen är allt över. Allt man förberett under en månads tid kommer vara över på en kväll... Bara tanken på det gör mig lessen. Att jag missat en hel julmånad. Vill bara skada mig hela tiden för att straffa mig för att jag inte kan va glad när jag har sånna stora förutsättningar att vara det. Än så länge har jag inte gjort nåt men det känns på gränsen till outhärdligt...

Imån får man läsa jultidningstidningarna enligt en tradition vi har. Oxå ska vi lägga in alla juklappar under granen. Måste slå in alla mina idag.

God jul alla!

/ Sandra

0 kommentarer: