fredag 4 december 2009

Julmys

Idag är det en vecka sen jag, mamma, pappa, Morgan å Ida var på julmarknad på Liseberg. Det var helt fantasktistk! Hur fint å mysigt som helst! Miljoner ljus, julmusik, konstsnö, skrid å skridskoåkning, åka släde bakom en ren, glögg o pepparkakor, där fanns allt! Jag skulle lätt kunna åka dit igen! Vi hade tur med vädret oxå. Jag o pappa hade tur i spel oxå =P Pappa vann 2center, en påse chips å en daimpåse. Jag vann två marabo chokladkakor, en Anton Bergchokladkaka å en kexchoklad stjärnvinst =D

Jag å Ida åkte en ny karusell, Ida skrek hela tiden å det var bara hon som hördes. Sen gick alla in på Hotel Gasten. Mamma skrek hela tiden å hon hördes mest. Skrikagenen har alltså gått i rakt nedåtstigande led...

När vi skulle ta ut pengar var Morgan före mig. När ja sen fick mitt kontoutdrag fick ja nästan hjärtinfarkt. Hade precis fått aktivitetsbidrag men det var typ 200kr kvar på kortet. Sen hörde ja mamma säg " Sandra du fick nog Morgans kontoutdrag för här kom ett nu." Blev lite lugnare då men börja asgarva åt Morgan. Han hade inte så mycket pengar på det kontot =P

Att åka upp i Lisebergstornet var verkligen jättefint! Man såg hela Göteborg upplyst och ett jättefint Liseberg.
Har ni inte vatt där rekommenderar jag det starkt! =)

1 advent
När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas att fira få advent


På julskyltningen var jag på Sädergård å sålde julkort. Det gick riktigt bra faktiskt! =) Var å tittade på luciakandidaterna sen, gick en liten runda å sen tillbax till SÖdergård. Kan säg att det var inte mycket till julskyltning faktiskt... =/
När vi kom hem var det adventsmys med tända ljus, pepparkarkor å glögg å bara slappa.

Mamma hade med sig mina julkort på jobbet. Om man räknar med söndagen så fick jag sålt 54st på 3 dagar! =)De känns bra =)

0 kommentarer: