söndag 13 december 2009

Sankta Lucia

Ja för 5 år sen hade vi luciafest på Stora Hotellet. Avslutning med Lions Lucia i Markaryd 2004. Vi var 7 trötta men glada tjejer som hade haft en fullspäckad dag med lussande.

För 4 år sen hade jag och 6 andra tjejer hunnit med ungefär halva vårt luciaprogram för Sunnerbolucia 2005. Vi hade lussat några dagar innan och hade några kvar. Fast på själva luciadagen var det såklart flest tillfällen.

Detta är två saker som har gett mig två väldigt fina minnen som jag kommer bära med mig hela livet. Det är en underbar tid att titta tillbaka på och det ger en varm känsla att tänka tillbaks på allt roligt vi hade tillsammans.

Lions Lucia i Markaryd 2004 har bla kommit av sig mitt i en sång och bara stått knäpptysta som frågetecken tills en skriker förlåt, blivit fotograferade av ett stort fan från 50cm avstånd och nått upp till trestrukna C# med en halv halsfluss kl 5.30 på morronen

Sunnerbolucia 2005 har bla tappat bort sin lucia,lussat för en tom sjukhussäng och sjungit samma sång två gånger under samma uppträde.

Det finns många många fler roliga saker att skriva men det skulle ta en evighet att skriva.



När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr
och mamma bakar kakor och har ett fasligt styr


Idag var det tänkt att det skulle bli en kortmakarheldag. Skulle sätta in sista stöten nu innan alla julkort måste skickas men det blev inte alls som jag tänkt.
Även fast det har snöat fint, sett grannarnas 7 och 4-åriga barnbarn lussa, vatt på "Luftslottet som sprängdes" med mamma så känner jag mig ändå så himla totalt misslyckad och missnöjd med migsjälv. Känner att jag bara sviker alla. jag lovade att göra kort idag så att mamma kunde skicka dem sen men det har jag inte gjort, jag fick en chans att få hjälp att sätta in min gran på mitt rum men jag tyckte att jag var tvungen att göra kort ist, vatt på bio med mamma men inte visat minsta uppskattning tycker inte jag. Jag känner ingen glädje, jag försöker få fram lite julkänsla nu när det kommit snö och allt men det går inte. Avskyr migsjälv så mycket för det! Jag borde vara glad för jag har sånna förutsättningar för att vara det!


Veckan som gått har jag spenderat på IVA i Ljungby och på PIVA. Fortfarande har jag inte fattat varför jag hamnade på IVA av alla ställen på sjukhuset. Kulverten hade vatt mer rimligt tycker jag. OK, jag hade haft ett jättestort astmaanfall och sen krampat och blitt medvetslös. Men astmaanfall brukar reda ut sig med lite medicin, annars löser de det på akuten. Det har vatt lite olika med medvetandesänkningarna, nån gång har jag inte ens behövt åka iväg, annars har jag blitt inlagd på AVA el på avd 3 el 4 i Ljungby el Växjö. Det hänt att jag hamnat på IVA men då har jag fått en rimlig förklaring till det. Denna gången vaknade jag som vanligt med en massa plåster och blåmärken på hela mig efter försök att sätta PVK men denna gången vaknade jag med PVK, svalgtub, reservoarmask, och en ARTÄRNÅL. Kan inte begripa varför. När jag kom till IVA var det redan bestämt att jag skulle till PIVA så det gick inte att säga emot där inte...

Men väl där träffade jag min Goseanna och blev glad över det. Träffade Cecilia igen oxå. Vi var inlagda där samtidigt i somras fast då pratade vi inte så mycket. Denna gången däremot vände vi uppåner på halva avd haha =P Personalen var nog rätt trötta på oss men vi hade jättekul!

Kom ihåg att ingen av oss ska förlora denna gången Cissi! Vi ska båda bli vinnare!

/Sandra