söndag 6 december 2009

Julfest med SHEDO

Igår va va ja i Malmö på julfest me SHEDO. Vi bakade pepparkakor, spelade spel, hade pepparkakor, glögg å lussebullar. Riktigt mysigt! Tack Liv å Helena för att ni fixade denna träffen!

Liv hade me sig sin lilla dotter Ylva, SÅ söt! Ett riktigt litet charmtroll! =)

Kan ju berätta om själva redandet. Jag har ju inte så bra lokalsinne å så =P
Mamma å pappa skjutsa mig iaf till Hässleholm å därifrån åkte jag tåg till Malmö. JAG åkte TÅG SJÄLV!!!
Var livrädd att somna men de gick jättebra. Hittade de andra lätt när ja kom till Malmö oxå. Sen åkte vi buss till damfrigården. De tyckte inte det var så långt men det tog ca 15 min å då hade man ju för 17 nästan vatt i Strömsnäs om man åkt hemma...
När vi var ute å köpte mat så tittade ja mig omkring lite för att se vart ja skulle hoppa på bussen tebax till stationen. Tänkte att de måste ju va andra sidan vägen annars åker ja åt fel håll. Såg en busshållsplats å tänkte att nu var den biten avklarad. Vid 21tiden sa ja att ja var tvungen å gå. Mitt tåg gick 21.48 å ja behövde lite förvirrningstid för att hitta rätt å så. Kan säg att den tiden var väl avänd =P
När jag stod vid övergångsstället för att komma till busskuren såg ja en buss komma körandes mot mig. Tänkte att ja hinner över gatan innan bilarna börja köra, annars missar ja bussen. När ja väl kom till busskuren såg ja att det var buss nr 5 som ja skulle åka med. Men...Den svängde i korsningen å när ja titta på hållplatsskylten såg ja att det var linje 1 som stannade till där. Sören tänkte ja o sprang åt de hållet bussen svängde. Den hade ju såklart redan hunnit köra vidare å nästa buss skulle gå 20min senare. Jag missa bussen på minuten...Inte mycket att göra åt. Satte mig i busskuren å vänta. Tänkte att de är mycket bättre hemma för där stannar alla bussar vid alla busshållsplatser =P Nårra minuter innan bussen skulle komma slog de mig att det var vid denna busskuren vi klev av. Alltså skulle ja åka åt fel håll om ja tog den bussen som stanna där. Sprang åt de hållet jag sett den andra bussen komma från å såg en busskur. Precis då kom en buss å de va den bussen ja skulle me! Himla tur ja hade tänkte ja. Men..När ja klev på bussen å frågade vad biljetten kostade sachaffisen att ja var tvungen å ha en biljett för att få åka. Sören oxå tänkte ja. Nu får ja väl inte åka me å då kommer ja missa tåget. Men som tur va sa chaffisen bara att jag fick betala en kontrollavgift om det kom en kontrollant å som tur va gjorde de inte de.
Det var det lilla äventyret när lantisen Sandra kommer till storstan =P Men när ja kom till centralen gick allt jättebra å ja somna inte på tåget heller . Mamma å pappa var å hämta mig i Hässleholm.

Tack för en jättemysig kväll SHEDO-gänget!

Idag ska jag göra julkort å ikväll ska ja å Julia gå på bio. Ska bli så kul å träffa henne =)

När andra ljuset brinner lucia snart är här
Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär


Ha en mysig adventshelg alla!

/Sandra

1 kommentarer:

Josse sa...

Det var trevligt att få träffa dig!<3