tisdag 29 december 2009

Så trött så trött

Ja är så himla trött så det är helt sjukt. Har vatt det nu i nån månad fast nu de senaste veckorna har de blitt värre. Varje dag har jag somnat vid matbordet vid frukosten, sen har jag somnat så fort jag satt mig ner i nån fåtölj, soffa el nåt oxå har jag somnat varje gång jag suttit vid datorn el hållt på med korttillverkningen. Det är inte normalt. När jag var hos Maria sist hade jag lämnat blodprover som är standard för att kunna läsa av kortisonhalten innan så att provsvaren skulle ha kommit till henne när jag var där. Nårra prover hade kommit men inte de jag ville veta mest. Iaf så ledde vår diskussion till att jag fick lämna fler prover som skulle skickas till Stockholm när jag var där. Sen skulle hon ringa mig veckan efter och ge mig provsvaren på de svar som saknades. Ev skulle hon vänta med att ringa 3v till för att svaren från Stockholm skulle komma oxå. Men det har gått ett par månader sen jag var hos henne nu och hon har inte ringt. Jag ringde till endokrinmottagningen för rätt många veckor sen och sa att jag ville ha en telefontid med henne. Jag fick en tid 5/1-10. Hurra! Bättre än inget men ändå. Det är jobbigt att vänta! Speciellt nu sen jag blitt så mycket tröttare oxå. Jag vill att hon ska veta det så att hon kan ge mig råd om vad jag ska göra. Om jag ska öka kortisondosen ytterligare el nåt annat. Hade gärna velat lämna standardblodproverna nu innan så hon har svaren den 5. Det är prover på allt möjligt. Men speciellt saltbalansen i kroppen är viktig. I stora drag kan man säg att om kalium och natrium ligger normalt gör ofta kortisolet det oxå.

Jag hade tänkt börja på ett litet minialbumalbum länge nu men har bara somnat ifrån det. Idag gick jag upp vid 7 som vanligt men sen somnade jag vid matbordet och sen i fåröljen framför brasan så där gick nårra timmar. Ska se om jag kan börja nu ist innan jag och Sammie ska till Södergård. Ifall jag inte somnar nu oxå vill säga, jag är astrött...Om ni undrar varför jag går upp vid 7 så är det för att mamma kommer med mina mediciner då och jag tänker alltid att ev kan jag få en massa bra gjort om jag går upp nu och håller mig vaken. Det har funkat nån gång...


/ Sandra

0 kommentarer: