tisdag 24 november 2009

BUP

Idag var jag på NP i Ljungby. Jag har aldrig vatt där så jag var lite osäker på vart jag skulle anmäla mig och så när jag kom dit. Dessutom hade jag glömt min kallelse så jag var inte riktigt säker på om jag kommit rätt. När hon i receptionen frågade vem jag skulle träffa sa jag att att jag inte kom ihåg å att jag glömt min kallelse men visade upp mitt körkort som legitimation. Då sa hon "men jag tror att du har kommit fel. Du ska en våning ner." Jaha svarade jag förvirrat. "Ja, du ska väl till BUP?" Öh...Är inte jag för gammal för det frågade jag å höll upp mitt körkort ännu mer. Hon tog det, tittade på det och sa "jomen jo det är du ju! Sätt dig å vänta i soffan så kommer det nån å hämtar dig snart". Jösses...Det är ingen på BUP som har körkort...

Eftermiddagen spenderade jag nere på Södergård. Först gick vi en runda runt sjön med hundarna. Titzi, Meva å Cissi =) Busiga damer =)
Sen när vi kom tebax pysslade vi i bakstugan. Jättemysigt!
Innan de skulle stänga där så kom mamma med Sammie. Han blev glad å träffa alla vovvarna. Jag passade Meva igår igen. Man ser tydligt att de gillar varann =)
Carina sa det när ja höll Meva i fammnen idag innan hon skulle åka hem "det är verkligen din hund Sandra. Man ser det i ansiktet." Blev jätteglad =)

/ Sandra

0 kommentarer: