onsdag 6 juni 2012

Svenska flaggans dag

Fred 1/6
Orkade inte gå på teckenspråket så skippa de. Hade lite dåligt samvete men ja orkade verkligen inte. Åkte hem till Markaryd på em. Va bjuden till Pia å pojkarna. Vi hade jättemysigt. Åt först gott å sen titta vi på film. Meva vaktade mig hela tiden. Hon va kloss intill mig hela tiden. Mysigt =) Efter ja vatt hos dem åkte ja å pappa till stugan. Mamma hade vatt hos nån jobbarkompis där.

Lörd 2/6
På fm åkte vi in till Laholm för mamma å pappa skulle köpa present till Alle. Sen åkte vi till Markaryd igen. Ja å mamma baka en sorts brytbröd å knäckebröd. På kvällen satt vi på uterummet å titta på Mästarnas mästare.

Sönd 3/6
Ja å mamma baka brödsnittar och en paj. Sen satte ja å pappa oss på uterummet å slappa. Båda somna. Sen va de dags för mig att åka hem till Ljungby. Titta på Mästarnas mästare på kvällen.

Månd 4/6
Va jättetrött när personalen kom in me medicin å sen när de kom vid 9 oxå. Somna om efter de å vakna vid lite efter 10. Skulle egentligen va på snicken då men kom inte dit förrän 10.30. Hade mina pro markers me mig å färgla lite studentmotiv. Fick beställningar på två studentkort direkt. Servetterna till Alles student va färdigtryckta. De blev jättefina =)
Lars följde me mig till apoteket för å hämta ut mina mediciner. Va å lämna cyklen på reparation sen. Hade fått punka på den. Såg Cilla, Elaine å Maria på Peking. Köpte 2l jordgubbar på vägen hem. Mums!

Tisd 5/6
Va hos AL på fm. Vi bestämde att hon skulle ringa till Inger å säg att ja får ta en vanlig xanor vid 20 på kvällen om ja skulle behöva de nån gång. Personalen har inte velat ge mig de för att ja får en xanor depot då men den tar ju 1h innan den börjar verka å de har ja inte tid å vänta på ibland. Hon skulle även säg att ja får ta xanor å oxynorm samtidigt för de har helt olika verkningsområden. Oxynorm är som morfin och xanor kan man kalla värktablett för själen...Hon skulle även säg till Anna oxå att hon byter zopiklon mot stilnoct för ja har jättesvårt å somna å sover dåligt å ibland hjälper de å byta mellan de två medicinerna.
Vi prata om hur tjock ja känner mig. Idag va de exakt 5år sen ja va på studentbal. Berätta att ja sett min balklänning när ja va hemma i helgen å kände mig asdum. Ja tyckte att ja va supertjock när ja hade den å då vägde ja 60kg. Tur att man inte vet hur framtiden ska bli...Men blir ja som ja va då så ska ja aldrig mer säg att ja är tjock...AL undra om ja sett Världens fetaste mördare som sändes igårkväll å de hade ja. Hon som va me där vägde nästan 500kg. Ja väger nästan lika mycket som hennes röv. AL skratta jättemycket när ja sa de ;P Hon berätta att hennes praktikant Sara hade en uppgift där de skulle skriva om nån patient som de träffat under praktiken å hon hade valt mig! Känner mig hedrad =) Hoppas ja stöter på Sara nån gång igen för ja gillar henne.
Efter ja vatt hos AL gick ja å handlade å hämta min cykel. Kändes bra å kunna cykla igen, allt tar så mycket längre tid om man måste gå å ja har inte så bra tidsplanering så ibland blir de brått..
När ja kom hem sydde ja ett linne i strl 62 å ett par byxor i strl 86. De tog hela em å kvällen för ja hade paus emellan. Men ja blev nöjd me resultatet iaf. =)
Titta på outsiders sen. Är förvånad att de inte ringt mig å frågat om ja vill va me där. Detta avsnittet handla om personer som sa sig ha kontakt me andra världar och kunde se olika väsen. Nån hade kontakt me Gud flera gånger om dan å nån kalla sig hertiginna av Uppsala å levde så som hon gjorde i ett annat liv för flera hundra år sen. Börja titta på Saw 2 sen men orka inte titta klart så ja gick å la mig.

Idag onsd 6/6
Va uppe rätt tidigt idag men somna i soffan sen. Sussi kom in å vi bestämde att vi inte skulle ha nån ledsagning idag för att de va röd dag. Titta klart på Saw 2 när hon gått. Sen gjorde ja mig i ordning för ja skulle titta på Pauline när hon drillade. De skulle gå från godsmagasinet till hembygdsparken. Pauline hade me sig två från sitt boende som ja hade följe me. De va himla trevliga. Pauline va jätteduktig. Efter paraden gick vi tebax till godsmagasinet å kramades hejdå. Sen va ja å handla å sen har ja inte gjort så mycket mer idag. Funderar på att sy en klänning å att rita om nåt mönster från strl 44 till 50. Vill gärna träna oxå. Har lovat mamma att göra 3 små kort att sätta i blomman vi ska hänga runt Alles hals på studenten. =) Sen ikväll så blir de antingen en ny Sawfilm el nån Paranormal activity.

/ Sandra

0 kommentarer: