söndag 24 juni 2012

Midsommar

Torsd 21/6
Personalen va inne hos mig me medicin runt 8 tiden. Sen skulle ja bara ligga lite på sängen å slappna av i 5min för ja skulle va på vc kl 9 å lämna prover. De är ju dömt att misslyckas att göra så...8.40 ringer de på dörren. Flyger upp å tänker "helvete ja har inte klätt om än!" När ja öppnar så står Britt där! =) Blev jätteglad. Va ett tag sen ja såg henne. Hon undra om hon kom olägligt. Sa att ja skulle va på vc kl 9. Vi prata lite. Britt fråga om hon skulle följa med. Så vi åkte dit tillsammans. Som tur va så lyckades de sticka mig snabbt denna gången. Sen va Britt hos mig en stund å prata. Mysigt =) Hon hade en rolig nyhet, hon ska bli farmor närsom! =) Grattis Patrik! När Britt åkt så packa ja ihop mina grejor ja skulle ha me mig till stugan. Åkte 12.15 till Markaryd. Mamma va å hämta mig vid bussen. Vi åkte till stugan när pappa slutat jobbet. Slappa lite i hängmattan när vi kom ut dit. Skönt! Sen gjorde ja å mamma en laxpaj som vi skulle ha på midsommarafton. På kvällen grilla vi å titta på tv på uterummet.

Fred 22/6
Midsommarafton. På fm cykla ja å mamma å plocka sommarblommor som vi skulle klä midsommarstången med. De va mysigt. Hitta en massa på den gamla reservcampingen. När vi kom hem hade pappa gjort stommen till midsommarstången så vi börja klä den. Fick nårra fina bilder på Sammie när han låg framför den. Om de va fint väder hade vi bestämt att vi skulle till midsommarfirandet som hölls i Mellby. De börja kl 15. Gick lite innan 15 å hämta Ohlssons. Men när vi kom fram så gjorde de raketen å sen va de slut bara för att de regna så mycket. Typiskt...Vi gick till fam Giertz. Skulle fika där. Blev en god kaka och jordgubbstårta. När vi vatt där ett tag gick alla hem till sig och gjorde sig iordning inför kvällen. Vi hade bestämt att alla skulle göra två frågor var till en tipsrunda. Vid 18tiden kom Ohlssons å Giertz till oss. Vi börja me tipsrundan å sen åt vi. När vi ätit satt ja Karl-Oscar å Martin å titta på tv. Ja kände mig jättetråkig. Visste inte riktigt hur ja skulle va. Vi satt kvar å titta på tv medans de andra gick å hämta Lucas. När de kom tebax rätta vi tipsrundan. Pappas första fråga va vilket ordspråk som va rätt. Va bara de att inga av alternativen va rätt. Så typiskt hans humor! ;P Ja å pojkarna hade flest rätt =) Sen åt vi jordgubbar. Efter de fortsatte ja å pojkarna å titta på tv. Vi spela skip-bo oxå. Ja vann ;)
Ett samtalsämne som kom upp var män och tvätt. Conny hade fått order om att hänga tvätt. Så han hängde upp smutstvätt...När mamma låg på sjukhuset ringde pappa å fråga om han skulle stryka underkläderna...
Vid 23.30 fika vi lite. Å vid tolvslaget sa Catarina att alla skulle resa på sig utom jag. Då sjöng å hurra de för mig =) Ja fick ett jättefint halsband av fam Ohlsson. Blev så glad, ja fick verkligen en bra start på min födelsedag!

23/6
Min födelsedag. Mamma å pappa kom in å sjöng för mig. Hade önskat mig en sån sparelefant som Alle fick i studentpresent å ja fick en! =) Fick ett par fina shorts och en blus oxå. Sen åt vi frukost tillsammans. Under fm hjälptes vi åt med att förbereda maten inför kvällen. De va soligt så när maten va klar så låg vi å sola lite. Ja gjorde frågor till en tipspromenad. Lite innan 16 kom Alle å farmor. Fick en blomma av Alle oxå skulle de komma en present till sen. Av farmor fick ja pengar. Sen ramla gästerna in en efter en. Självklart hade de fina vädret försvunnit å de hade börjat regna. Av Annika å Janne fick ja blomor och affirmationskort, av mormor å morfar silkesdroppar till håret och en söt ring i silver me ett hjärta på, av Uffe å Anki ett presentkort i Markaryd, av Ida å Morgan en biokväll och middag, av Jon och Johanna ett isglasset me formar och en bok me recept till olika isglassar å av Johanna en middag me filmkväll. Efter vi hade ätit så gick "vi lite yngre" ner till stranden å rasta hundrna. Sammie å Vilma gick jättebra ihop. Blev mycket mental träning för dem. När vi kom tebax så gick vi tipsrundan. När den va rättad så fika vi. Hade gjort en jordgubbstårta me kolasås, daimgrädde och digestivebotten. Den blev uppskattad =) När alla gästerna åkt hem gick ja å Sammie en runda. Vi sprang lite nere på stranden. Gjorde jätteont i benen men de va en sån härlig frihetskänsla. Sammie va jätteglad iaf =) Mamma å ja satt å titta på tv tills pappa kom hem. Han hade kört hem farmor.

Ja tycker inte om att fylla år men min födelsedag blev verkligen lyckad! Tack alla som va me å gjorde min dag till ett jättebra minne! <3

Idag va de 1år sen ja va i Malmö för att säg ett sista farväl till dig Hanna. Kan inte fatta att de va ett helt år sen. Fast ja va på din begravning, fast ja såg din kista hissas ner i graven, fast ja såg dem fylla igen graven med jord, fast ja la en ros på din grav och pussa fotot av dig och fast ja va på din minnesstund så kan ja inte fatta att du är död. Ja vill inte inse att de är den hemska fruktansvärda sanningen. Fast ja vet att du har de bra nu, att du är bland änglar och att du inte lider mer så saknar ja dig så de gör ont i hela mig. Ja tänker på dig flera gånger om dan. Du kommer aldrig glömmas bort min älskade fina vän. Ja vet att du vakar över mig som min egen skyddsängel. Älskar dig gumman <3

Idag 24/6
När ja vakna va Ludde hos oss å hjälpte mamma me datorn. De va nåt me att hon inte kunde koppla upp sig mot sitt jobb. Pappa va på golftävling. Han hade åkt vid 6..! Freak... ;P Ja å mamma fortsatte på ett pussel sen när Ludde åkt. När pappa kom hem fika vi å sen va de dags för mig att packa å åka hemåt. Mamma skjutsa mig till Halmstad så ja tog bussen därifrån. Ville hem å träna. Men när ja kom hem så regna de rätt mycket. Tappa sugen men va ändå iväg. Kändes bra efteråt. Fast när vi sprang så small de till i vänsterbenet. Gjorde asont så kunde inte springa mer sen. Som tur va så va de sista låten. När ja va å skulle hämta min kvällsmedicin sa Mats att de skulle fira mig imån =) Ja fick oxå paj som Lena hade gjort. Titta på Äntligen midsommar sen på kvällen. Tabu skulle börja 00.30 å ja orka inte va uppe så länge så satte klockan. Tyvärr tänkte ja inte på att de va nytt datum så ja missa programmet.

Idag va de 34 år sen farfar dog. Tänker på han extra mycket idag. Brukar fundera på om man kan älska nån man aldrig träffat. Mamma å pappa älskade mig å Alle innan ja kommit till Sverige/vi fick träffa Alle första gången nere på Sri Lanka. Många nätdejtar å blir kära fast de aldrig träffats. Därför kan ja säg att ja älskar farfar fast ja aldrig fick träffa han. <3

/ Sandra

0 kommentarer: