tisdag 26 juni 2012

Jävla läkare

På fm sydde ja ett par byxor i strl 50. Gud va små de blev! Va tvungen att fråga Sussi om de verkligen är så små. Hon sa att de faktiskt va de. Hon jämförde me ett par som Hanna hade köpt till Oliver. Jättesöta blev de iaf. Grön velour me orange mudd. Berätta min hemlighet för Sussi. Ja trodde att hon visste faktiskt...När hon gått cykla ja iväg snicken för att anmäla mig till Ullaredsresan i nästa veckan. Precis när ja kommit iväg så öppna sig himlen. När ja kom fram till snicken fråga folk om ja stått i duschen me kläderna på =P Va å köpte jordgubbar sen å även på ÖB å gjorde ett ångestköp. Titta klart på Wallander-Mastermind när ja kom hem. Den är läskig asså, har sett den innan. Sen va de dags för träning. Zumba =) De är ett roligt pass. Men de va så varmt i salen. Solen stod på. Kände mig konstig men fortsatte. Träningsvärken som ja inte kännt av börja kännas i triceps speciellt under en låt. Va totalt slut i hela kroppen när passet va slut. Kände mig snurrig. Sen va tydligen borta ett tag. Vakna på golvet me en massa folk runt mig. Jennie hade ringt ambulans men de fanns ingen inne i Ljungby så de skulle komma sen nån gång när de kom in nån. Ville absolut inte åka me dem ändå så å där fanns 3 läkare på plats på gymmet som hade kollat mig å de va ok. Men Jennie å Elaine ville inte att ja skulle gå hem själv så Jennie va gullig å erbjöd mig skjuts hem alternativt att hon skulle gå hem me mig å sen gå tebax till TC för å hämta sin bil. Vi hann inte bestämma vilket förrän nån sa att ambulansen sto utanför. Ville bara gömma mig för va rädd att de skulle låsa in mig. Ambulanspersonalen kom upp, de va två ja träffat förut. Sa att ja inte gjort nåt. Inte tatt nån överdos el skadat mig. De tog lite kontroller och sen fick ja följa me dem ut i bilen. Elaine följde me ut. Va grymt missnöjd när ja fatta att de ville ha mig me till sjukhuset. Sen kom Jennie ut. Ville att hon skulle rädda mig från allt. Men hon kunde ju inte de. Hon sa att hennes att de va häftigt å åka ambulans, hennes pojkvän läste till ambulanssjukskötare å nån annan nära till henne jobba oxå i ambulansen så hon hade fått åka mycket ambulans när hon va liten. Som tur va gick de snabbt upp till sjukan. Väl där hade de så mycket att göra att de inte fanns ett rum ledigt. Hurra tänkte ja. Nu lär ja få stanna här i en hel evighet. Men de gick rätt snabbt faktiskt. De tog kontroller å sen kom läkaren å undersökte mig. Va som ja trodde, att ja behövde mer kortison. Fick två sprutor å sen förhandla ja mig till en alternativ fortsättning på behandling. Ist för inläggning så gick de me på att ja ska gå till medicinska dagsjukvården nårra dar för att få kortisonsprutor. Sen gick ja tebax till TC å hämta min cykel. Såg att receptionen inte stängt trots att klockan va över 20. Malin va där å sen kom Maria ner oxå. De tyckte de va skönt att se mig på benen igen. De hade tänkt ringa å höra hur de va me mig senare. Gulligt av dem. Berätta va som hänt för Sussi när ja kom hem. Vi ska gå å träna imån på mina ledsagning. Titta på nån deckare när ja duschat. Den va bra.

När ja satte mig vid datorn hade en god vän till mig skrivit till mig på chatten på fb. Hon sa att hon va på rättspsyk å hade vatt de ett bra tag. Därför man inte hört nåt från henne...Hon sa att hon skadat sig allvarligt och sen hade Anders (läkaren) skickat henne till rättspsyk för att han inte ville att hon skulle va ute längre. Å hon skulle bli kvar 3-4mån till. Fråga om hon va på 64 (kvinnoavd) men de va hon inte. Å inte på 59 (intaget) heller utan på 62. En avd där hon va ensam kvinna bland manliga mördare å andra kriminella. Jävla läkare som gör så mot henne! Först skicka henne till rättspsyk å sen placera henne på en sån avd! Den enda hon har skadat är sig själv. Inte så bara de men hon är ju inte dömd för nåt som alla de andra. Hon skulle få flytta till 64 på torsda å hoppades på att de skulle bli bättre där. Men hon va rädd, där är en som mördat på den avd oxå. Vi skulle höras när hon kommit till 64 så ja kan ansöka om tillstånd att besöka henne.
Är så arg på läkare som skickar självskadepatienter till rättspsyk! Jag har många vänner som vatt på olika rättspsykiatriska kliniker å har även själv blitt "hotad" att hamna där. Hela den processen borde kallas felpsyk för FEL är de enda de är...Känner mig så maktlös. Vill så gärna hjälpa M å hade gjort vad som helst för henne men ja kan inte göra ett skit för mellan oss är de höga murar, taggstrådsstängsel, övervakningskameror, larmbågar och ett x antal låsta dörrar =''''(

/ Sandra

0 kommentarer: