onsdag 27 juni 2012

Sommaravslutning

Pga kortisonet ja fick igår så har ja inte sovit en blund inatt. Vid 5 gav ja mig å gick upp. Satte mig vid datorn och fick mycket gjort. Nettan kom in vid 8 med mina mediciner och vid 9 för att prata å sen va de sprtudags på dsjv. Sen vid 10 cykla ja å Sussi iväg till TC. Skulle ha ledsagning å valde att träna. Först gick vi 1km på crosstrainern, sen körde vi alla gymstationer + lite till. När vi skulle stretcha armarna tog ja tag i en stång. "Ska du hänga dig?" fråga Sussi. De blev lite fel haha =P Efter stretchen varva vi ner me 3km cykling. Va inne å prata me Cilla innan vi gick hem. Prata om grillkvällen xtravaganza skulle ha på Myrebo denna kvällen. Vi bestämde att vi skulle höras efter hon å Elaine hade vatt å handlat. Cilla sa att ja fick åka me henne dit i måndes å då sa ja att ja kunde hjälpa dem å förbereda maten.
När ja kom hem duscha ja å titta på ett avsnitt av Bygglov. Min stora dag va inblandad i det avsnittet. En cancersjuk pojke hade önskat sig att Willy å hans team skulle komma å göra om hans rum. När de å lite till va klart så grät han av lycka. Kunde knappt hålla tårarna borta då.
Sussi kom in till mig vid 13. Hon visa kort från bla deras Turkietresa oxå självklart på lille Oliver. Han är SÅ SÖT!!! Ja va tvungen å klappa han på kinden på korten. Å imån ska ja få träffa honom! Fatta hur glad ja är! Sussi å Hanna ska gå på stan imån så hon skulle skicka ett sms om var dom är. Hon har berättat för Hanna att ja har en kusin som egentligen skulle fått barn nu snart men som fick missfall.
Lite efter kl 15 kom Cilla och Elaine å hämta mig. Vi åkte hem till Elaine och började å fixa me maten å allt annat som oxå skulle me till grillfesten. Vi hade jättemysigt. Elaines sambo kom in oxå, jättetrevlig. Oxå hade de 2 jättevackra grey hounds. Å en 3e är påväg =) Fast vi börja i god tid blev de stressigt mot slutet. Allt tog längre tid än vi beräknat. Men vi hann i tid iaf. Skulle träffas 17.30 ute på Myrebo. När vi kom dit tände vi grillen och mingla runt lite. Ja gosade me katterna. Eftersom vi inte hade så mycket grillkol så kunde vi inte grilla så många grillspett åt taget så de blev en lång måltid. Men de gjorde inget för vi hade jättetrevligt under tiden. Efter maten va de kaffe å en chokladbit och sen hade de en liten frågesport om xtravaganza å sen va de slut. Vi packa in allt i bilen å begav oss hemåt. De släppte av mig först eftersom de va påvägen hem till Elaine. Är så glad att Cilla övertala mig att komma. Sa till henne i måndes att ja inte visste om ja skulle våga komma dit men Cilla sa att ja skulle klara de å de gjorde ja. =) De känns bra. Cilla sa att hon va stolt över mig att ja vågat komma å att de hade gått så bra. Ja hade pratat endel och berättat saker å så. =)

Nu är ja jättetrött. Ska lägga mig å nana. Hoppas att ja får sova inatt trots kortisonet.
/ Sandra

0 kommentarer: