söndag 1 juli 2012

Självhat

Torsd 28/6
Fick ett sms av Sussi på fm att hon å Hanna va på Lindex å att lille Oliver va me oxå. Ja visste att de skulle dit så ja va redan där. Han va SÅ SÖT den lille parvlen. Ja va tvungen å klappa han. Vi sto å prata en liten stund. Sen va ja tvungen å gå vidare. Hitta ett par byxor. Ida hade ringt å frågat om ja ville äta lunch me henne å Morgan för de va i Ljungby. Vi va på thairestaurang. Satt ute i de fina vädret. Gick hem å sov på balkongen i nån timme sen. Skulle träffa Maria på roddys kl 15. Vi gick lite i affärer oxå. Hon undrade om ja inte kunde ha födelsedagskalas imån. Jovisst kan ja de sa ja =) Så de va bara hem å planera å förbereda sen. Skulle träna vid 18.15 men de hade ändrat tiden å de hade ja missat så ja kom till TC när passet va slut. Gick på crosstrainern och gick igenom alla gymstationer ist.

Fred 29/6
Sussi kom in å prata vid 9. Hon undra om ja skulle gå på marknaden. Visste inte ens att de va marknad. Hon fråga om vi skulle gå. Hade tänkt å sova egentligen men marknad lät trevligare. Vi va ett gäng som gick iväg. Köpte 3 Thomas Saboberlocker. Visst de va inte äkta men skit samma. Vi träffa Hanna å Oliver oxå =) Kom hem lagom till ja skulle till Peking å äta lunch me Johanna. Hade en trevlig stund där. Cykla å handla grejor till lilla kalaset efter de å städa när ja kom hem. Röjde upp alla sygrejer å annat som låg i dekorativa högar överallt. Gjorde klart maten. Både ja å Maria går på dieter så de fick bli nyttigheter rakt igenom. Kycklingsallad först, jordgubbar till efterrätt å vattenmelon, hemgjort knäckebröd å hembrända mandlar till snacks. De blev uppskattat =) Vi hade en mycket trevlig kväll. De gick vid 22. Gjorde iordning allt me disk å sånt å gick å la mig jättetrött å hade jätteont i magen. Samma smärta som när ja svalt vassa saker. Kunde inte sova pga smärtan så tog en oxynorm ur mitt lilla förråd. Fundera på om ja skulle ta en el två. Börja me en men de hjälpte inte så tog en till + två insomningstabletter. De hjälpte inte heller. Gick in till Natalia å bad om en oxynorm till. Mötte Josefin å två av hennes kompisar i trappuppgången. De hade vatt ute. Tog en oxynorm till när ja kom hem å lyckades somna vid 1. Vid 2.45 knackar de på mitt fönster. Tänkte först att de va nåt fyllo å brydde mig inte om de. Sen knackar de en gång till. Drog upp persiennen å utanför sto Fredrika å Martina. De ville komma in så gick å öppna. De hade vatt på Chaplins. De satt å prata i 1h. Va himla trevligt. Ja blev jätteglad att de kom! Vi bestämde att vi skulle åka ut till stugan å sova över där nån gång nu i sommar =) Vi gick ut på balkongen å rökte sen kom nån å hämta dem. Gick å la mig sen igen.

Lörd 30/6
Bestämde mig för att åka ut till stugan. Tog bussen vid middag. Mamma å pappa hämta mig i Halmstad. Låg i hängmattan å sov när vi kom hem. Skönt. Mamma väckte mig å fråga om ja kunde gå en runda me Sammie. Vi gick på stranden. Hade fått order om att han inte fick bada pga våteksem men han la sig ner i en bäck...Fick min försenade födelsedagspresent av Alle när ja kom hem. De va en tång som man sätter i tryckknappar me så man slipper banka i dem me hammare. Mycket praktiskt! =) Somna i hängmattan sen igen. Mamma väckte mig å sa att ja inte fick sova mer för då kunde ja inte sova inatt. Hjälpte henne me maten. När vi ätit cykla ja mamma å pappa en runda i Mellby. Tycker de är rogivande å bara cykla rundor sådär. Vi cyklar inte fort utan lugnt å tittar på hus å så. Titta på sommarkrysset å Svensson Svensson sen.

Idag sönd 1/7
Vakna ganska tidigt. Åt frukost å gick å la mig igen. Borde inte gjort de. Mamma väckte mig frammåt 12 å undra om ja skulle gå upp idag el inte. Gick upp trött som ett as. Gick å la mig i hängmattan å sov vidare. Mamma sa att hon tycker de är kul att ja kommer ut till dem men att de är synd att ja sover för då kan vi inte umgås. Kände ett så himla starkt självhat när hon sa de. Hon har ju så rätt. Likadant när ja kom hem. Va så jäkla dum å gick å handla då så ikväll har ja hetsätit. Hatar mig själv så sjukt mycket! Kan inte fatta att ja håller på så som ja gör. Dehär håller inte längre snart asså...Detta måste få ett slut men vet inte hur. De är ju inte billigt å hålla på såhär heller + att de kostar att va me i xtravaganza. Nä usch va ja har lust att bara skära upp armarna så blodet sprutar åt alla håll...Ja förtjänar inte att ha de så bra som ja har de när ja håller på såhär. Måste straffas på nåt vis. Hårt å skoningslöst. Dessutom är ja trött på denna jävla filmen som poliserna spelar in. Ja är så trött på att va övervakad av dem å deras spioner som finns överallt som ett jäkla virus. Ja kan lika väl få ha alla saker själv så som mediciner å vassa saker för ja är aldrig ensam. De är nån som håller koll på mig hela tiden. Precis som i Wallander - Mastermind. Där har nån koll på Kurt bla å styr han å hans kollegor som marionettdockor. De ligger hela tiden ett steg före.
Innan ja stack iväg till träningen skulle ja ge personalen min medicin. Alma satt i personallägenheten å fråga om ja gilla parfymer. Ja, sa jag. Kom me sa hon. Hon gick in till sig å bad mig komma in. Sen fick ja en parfym av henne som hon köpt i Turkiet. Bara sådär. Blev jätteosäker på om ja skulle ta emot den el inte. Alma är inte den som pratar i vanliga fall å inte ja heller så vi har mest sagt hej å så. Men ja blev glad för parfymen =)
Nu ska ja titta på fotboll fast ja är totalt ointresserad å inte ens har följt Sverige. Men final är de inte så ofta...

/ Sandra

0 kommentarer: