onsdag 21 mars 2012

Zombie

Månd
I måndes fyllde min fina Maria år. Va hos henne på kvällen å firade henne. Trevligt hade vi. Hon fick en tavla som de stod ord som ja tycker passar in på henne å ett kort som ja gjort.
Hade hämtat mitt paket från Stoff och stil så sydde en pyjamas ja fått beställning på. Har klippt ut till 3 par byxor å en mössa oxå.

Tisd
Sydde ett par byxor på morronen å satt å glodde rakt ut. Ringde på dörren. Va fina Jenny å hennes syster som hälsa på! Blev jätteglad. Vi hade en trevlig pratstund. De skulle höra av sig när de kom till Ljungby igen =) Tack snälla Jenny å Tina för att ni kom! <3
Va på vc sen. Fick pencillin igen. De va illa denna gången...
Mådde askasst hela dan. Gick runt som en zombie mest. Har minnesluckor oxå. Inger messa å undra om hon skulle komma imån å lägga om min arm men vi kom fram till att de inte behövdes för att de gjort de på vc. Carolin följde me mig till apoteket å löste ut pencillinet. Berätta för henne att ja bestämt att Sammie ska va me på min begravning om ja dör före han. Vi prata en stund efter vi kommit tebax. Hon sa att om ja kände att ja inte klarade mig på kvällen så va hon tvungen å ringa nån. Me nån så va de först nån ssk. Hon undra om ja ville ha kontakt me Växjö. Aldrig! sa ja, då blir ja inlåst igen...Ja har inget å säg till dem. Lovade att ja skulle försöka gå in till henne på kvällen om ja mådde dåligt.
Gick in till mig å gjorde ingenting. Gick iaf iväg på träningen sen. Zumba. Va kul men asjobbigt på samma gång. Hade tvätten när ja kom hem oxå. Suck! Personalen ringde efter 20 nån gång. Trodde de va Carolin men de va Sussi. Hon hade fått hoppa in för Carolin för hon fick åka till Växjö på bebiskontroll. Sussi kom in till mig me medicinen å stanna å prata en stund. Sa att ja va orolig för att ja hört ett tickande ljud i källaren. En bomb. Hon sa att de inte fanns nån å att om de va en så skulle ja ringa polisen. Ehh nej! ja är ju rädd för dem! Å om ja skulle ringa dem å de skulle komma å upptäcka att de inte va nån bomb så skulle ja bli inlåst igen. "Men de är kanske de du behöver?" Nej ja vill inte vill inte vill inte!!! De är av många anledningar som ja inte vill. Bla att ja inte gillar å va inlåst, Ullared imån, ev kanske ja hamnar på 24, å Anna, min bästa Anna jobbar natt nu, dvs bara 2ggr/v å då har ja ingen som ja litar på där på avd. Ingen förstår mig så bra som hon. Helt plåtsligt kom tårarna. Vet inte varför. Sussi va tvungen å gå för å ge medicin till de andra. Gick in till henne sen. Låg å myste å grät i hennes famn i soffan till Thowa kom. De sista hon sa va "ses vi imån el har du åkt in?" Sa att ja inte tänkte åka in frivilligt iaf. Försökte smuggla undan mina nattmediciner sen men Thowa upptäckte de...=/

Idag
Vid 7.40 ringde de på dörren. De va Inger. Hon skulle egentligen inte kommit men gjorde de ändå. Hon sa att de va oroliga för mig å att Carolin vatt nära å göra nåt åt de igår. Hon sa att hon skulle ringa AL å prata me henne å att ja kanske behövde gå oftare till henne. Ska till henne imån så får se va hon säger...
Gjorde mig redo inför Ullaredsresan sen. De va ja, Sussi, Carolin, Susanne å Lennart som åkte. Hitta mycket fint =) De va inte så mycket folk där heller så de va verkligen jätteskönt! Får panik om de är för mycket. Tyckte att ja hann me allt ja ville på den tiden vi bestämt. Hitta de mesta ja hade tänkt mig oxå =)
Mamma ringde å berätta att hon fått en stövel på sitt ben. Hon skulle till vc igår men väl där såg de att hon skulle till kirurgmottagningen ist så hon va där idag.
Ikväll skippa ja träningen. Orkade inte. Titta på fam annorlunda. Borde öva på teckespråket för vi har prov imån men ja orkar inte. Kommer ändå inte klara MVG så...Sa till mamma att ja gör så gott ja kan å att ja är glad om ja klarar G denna gången. Har missat lektionerna nu nårra gånger å de är svårt å ta igen. Har fått gå tidigare nårra gånger oxå för ja har inte orkat va kvar hela tiden å när ja vatt där så har ja ibland vatt så trött att ja inte hängt med. Vi får väl se hur de går imån...

Ja känner mig som en zombie. Bara stirrar rakt ut i tomheten i flera timmar i sträck, lyssnar på min demon som skriker å hotar, ser bränder å bomber, är helt inlåst i migsjälv. Tyst, inåtvänd å svår å få kontakt med, svårt å koncentrera mig, är långsam med allt. Allt tar sån tid för mig numera. Inget känns kul. Sa till Carolin igår att va spelar de för roll om ja skadar mig mer? De spelar ju ingen roll alls för allt känns meningslöst. Å varför ska ja komma å säg till om ja mår dåligt? Man får va man förtjänar å skulle mitt dåliga mående leda till en självskadehandling så spelar inte de nån roll. Dessutom får ja inte säg till att ja mår dåligt för min demon för då kommer nån ja älskar att dö å han kommer aldrig att lämna mig om ja inte lyder. Då förstör den flera dagar för mig med sina hemska hot å vansinniga skratt. Brukar gilla att lyssna på musik men nu när ja mår dåligt så kan de lika gärna, nästan hellre, va tyst ist. Men anledningen till att ja ändå spelar högt ibland är för att dämpa demonen lite. Funkar bäst me lurar i öronen. Ibland har ja bara lust å dunka huvet i betongväggen el slå mig me nåt i huvet för att få den att tystna.

/ Sandra

0 kommentarer: