torsdag 8 mars 2012

Barnvakt

Dagen började lite halvdant me att ja upptäckte att de snöa å va nårra cm snö ute när ja vakna. Hade vatt mycket trevligare om de hade vatt december...Va å träna sen. Afrodans. Hade stretch me Maria efteråt. Sen va de snabbt hem för att Lina skulle komma. Sussie å Stina hjälpte mig å lägga om mina sår. Sen kom Lina å Rufus. Vi titta på Svinalängorna å prata lite. Följde Lina hem sen när ja skulle till teckenspråket. Fick många papper. Snart prov oxå å de känns som om ja aldrig kommer hinna ikapp de ja missat. Efter lektionen va slut cykla ja å hämta mitt playstation som äntligen kommit. Hann koppla in de å prova lite innan de va dags att bege sig till fam Bergstrand. Skulle va barnvakt åt Hanna å Moa. Först sminkade vi Moa å måla hennes naglar sen gick Hanna på badminton å ja lärde Moa teckenspråk. Hon har lärt sig rätt mycket på dagis så hon kunde en hel del innan. Hon är fenomenal på att lära sig asså! Man hinner inte säg en sak mer än en gång lite luddigt innan hon snappat upp de. Hon bara suger in allt man säger och gör. Vi sjöng lite på teckenspråk oxå och ja lärde henne många djur och maträtter. Maträtterna va nåt ja missat i skolan men de lärde ja mig snabbt när Moa ville att ja skulle lära henne dem. Sen gjorde jag pannkakor. Tänkte att de är 30min tills hennes föräldrar skulle komma så då hinner Moa äta innan de kommer men de tog 15min för henne å äta en pannkaka för hon prata så mycket. Hon är bara för go asså. Hanna kom hem samtidigt som Ulrika å Mattias. Stanna å prata lite me dem innan ja cykla hem. Ulrika tog följe lite för hon skulle rasta Indra så vi hann prata extra mycket. Trevligt. Hon sa att de inte kan lämna bort Moa till nån annan än mig å hennes farmor och farfar för hon vill alltid hem då. Kändes bra  =) Är så glad att Ulrika fråga mig om ja ville va barnvakt. Tycker de är så himla underbara så de finns inte! Man har ju aldrig tråkigt om man säger så. Moa har show hela tiden. Ev ska Hanna komma till mig efter skolan imån och på lörda ska vi ha filmeftermidda. Vi ska kolla på spookybuddies äta pizza å äta godis. El de ska göra de, ja har ju min roliga xtravaganzamat.
Nu ska ja föra lite oväsen me singstar innan ja lägger mig.

/ Sandra

0 kommentarer: