tisdag 13 mars 2012

Underbart vårväder!

Sammie väckte mig strax innan 7. Han har nog sovit i min säng hela natten tror ja. Han fick sin medicin och sen gick vi ut vid 7.30. Va jättetrött men piggna på mig under promenaden. Mötte likbilen. Ja avskyt verkligen den! Tycker den är så obehaglig. Ja tycker att alla bilar ser ut som likbilar, speciellt alla combis.
Gick in till personalen för att ta min morronmedicin. Upptäckte att höjningen på venlafaxin inte va me i de nya påsarna. Blev lite småsur. Gillar inte å vänta på att en medicin ska sättas in, speciellt inte när de tar flera veckor innan man märker nån skillnad.

Städa när ja kom hem. De tog emot men blev gjort tillslut. Hoppas att ökningen av venlafaxin kan hjälpa mig så att ja får lättare å komma igång me saker. Satt på balkongen å läste sen. De va så himla skönt! Sammie satt i den andra fåtöljen å titta ut. Somna en liten stund oxå innan ja gick ner i förrådet å leta fram mina vårjackor å vårskor. Härligt! Gick vattentornsrundan me Sammie sen. Va så härligt å se han springa i skogen. Vi stanna till på kullen uppe vid mig å kasta lite pinnar å så. Han tycker så mycket om å springa lös där =)

Va å handla lite innan Moa kom. Skulle passa henne en stund för att resten av hennes familj hade aktiviteter. Hon är så himla go asså! Vi titta i min teckenspråkssångbok. Hon lär så så himla snabbt å förstod även bilderna i boken som visar hur man tecknar. Titta lite på smurfarna å spela alias innan Ulrika kom å hämta henne.

Gick en runda me Sammie sen. Va på TC å bytte pulverpåsar å gick sen om vattentornet hem. Har skött tvätten å så ikväll oxå. Tråkigt men nödvändigt.

Har vatt orolig hela dan idag. Bad om en xanor på morronen. Va för att mamma skulle opereras idag. De ringde igår å fråga om hon kunde ta en återbudstid idag. Hon har haft problem me ena foten. Nu är hon gipsad å får inte stödja på skonken på 4v. Hurra...Men tur att de blev nu så de inte krocka me Alles student. Hon har samma läkare som ja, Jonas. Han är jättebra.

/ Sandra

0 kommentarer: