lördag 6 augusti 2011

Änglakalas i Himlen

Idag är det kalas i Himlen. Deras finaste ängel fyller 23år. Grattis på födelsedan Hanna. Jag önskar så att du var här så vi kunde fira tillsammans så som vi bestämt att vi skulle. Men jag vet att du är på ett ställe där du inte lider mer, där du är lycklig och mår bra och det är det viktigaste. Så synd bara att du inte fick vara det här nere hos oss. Att det skulle behöva gå så långt som det gjorde.

Jag har fått lära mig att alla tankar är tillåtna så länge det stannar vid en tanke och inte övergår till handling. Att tänka att man ska ta livet av sig är en helt annan sak än att faktiskt göra det. Jag önskar så att du hade fått den hjälpen som hade behövts för att du aldrig skulle gått till järnvägen den där kvällen. Det finns så många frågor som aldrig kommer få ett svar. Vad hade behövts för att du inte skulle gått dit? Nån att prata med, ett sms, ett samtal, nåt som fick dig att tänka på ett fint minne, en kram, höra orden "jag älskar dig", en tjejkväll med film, struntprat och godis; vetskapen att nån tänkte på dig, ett foto av nån som betydde nåt för dig, hitta en kompis kvarglömda tröja och känna hans/hennes lukt, en drink, en kopp te? Och sen, hade jag kunnat göra så att du avstod? Hade jag kunnat göra nåt litet/stort vad som helst? Jag hade gjort vad som bara du hade bestämt dig för att stanna kvar på jorden. Du hade fått skrika ut din ilska på mig, gråta ut i min famn, kasta grejer på mig och banka mig gul och blå för att få ut allt negativt som tyngde dig, prata ut om allt jobbigt. Du hade fått göra vad som helst bara det hade hjälpt. Jag hade stått kvar och låtit din ångest lägga sig och så småning om hade du fått somna tryggt i mitt knä.

Jag förstår inte varför Hanna och kommer aldrig göra det. Mitt lyckopiller, du fattas mig! Men jag vet att du har det bra nu, att du fått ro. Jag vet oxå att vi kommer ses igen en dag. Ta hand om dig däruppe i Himlen sålänge och lev det liv du aldrig levde här nere.

Du kommer alltid finnas i mitt hjärta. Ikväll när det blir mörkt ska jag skicka upp en hjärtformad värmeballong till dig.

Älskar dig min ängel <3<3<3

/ Sandra

0 kommentarer: