onsdag 19 januari 2011

Rosa plåster

Vatt på kirurgmottagningen idag för å kolla såret på överarmen som jag pillat flitigt på sen i augusti. Först kom ssk Mia in. Hon undra hur de va me benet. Har grymt ont idag. Har ont i hela kroppen. Mia tog av plåstret, alla såren hade blitt infekterade... Sen kom Hanna in me nån kollega. Tror han läste till läkare el nåt. Iaf Hanna sa att de inte verka som om ja mått så bra sen vi sågs sist på akuten i förra veckan. Nä, sa jag, de har väl inte vatt så kul sen dess...Nä, ja ser de på dina armar...Hon tyckte iaf att såret på överarmen blitt bättre sen sist och hon ville vänta med att skära upp det och sy igen det igen för att risken finns att de inte läker ändå och för att ja bildar så fula ärr. Tyckte de va bra för ja vill inte göra de. De är bara ja som får skära i mig...Ja skulle på återbesök om 1mån för å se hur de blitt då. Sen kom Mia in igen å la om alla sår. Fick rosa plåster bla, jättefina =) Prata rätt mycket me både Mia å Hanna, de sa att ja inte ska lyssna på dem som säger dumma saker till mig inom vården. Lättare sagt än gjort. Men de två gillar jag verkligen för jag har alltid fått bra bemötande av dem och de är verkligen helgoa båda två. Fick en massa omläggningsmaterial med mig som jag skulle ge till Inger. Sa att ja inte ville att de skulle skära upp såret igen för att ja inte ville ta upp så mycket resurser. Sa att ja isf kunde hjälpa dem å göra så att de bara behöver sy. De fick ja inte...Fråga varför Hanna fick skära i mig men inte jag, jag äger ju lixom migsjälv och borde få bestämma det. Hanna svara att de va för att vi inte hade samma syfte och att de va därför hon får och inte jag.

Snart kommer Carolin in. Ska prata me henne om beställningen från Panduro. Har inte lämnat in den, har inte vågat och inte orkat heller. Orkar ingenting längre. Bara sover och sover el ligger å gör ingenting. Har inte kopplat in den fasta telefonen el bredbandet som kom i förrgår å inte pillat så mycket me min nya mobil som ja fick igår. Orkar inte lixom. Har en stor påse tvått som måste strykas + att ja inte har ströket de från förra veckan. Har städdag imån. Orkar inte de. Ska till Åsa på förmiddan. Kommer inte säg så mycket känns de som. Sen har ja behövt handla för ett bra tag sen iaf men har inte kommit iväg.

Varför känns allt så jobbigt?! Känner inte för att göra nåt alls. Varför orkar ja knappt stiga ur sängen å öppna när personalen kommer med medicin? Varför låter ja disken stå när ja avskyr stora diskberg, varför skjuter ja fram allt till sen, varför har så dåligt samvete för allt, varför varför varför? Ja orkar inte...!

Ska försöka få nåt vettigt gjort nu. Ska först se om ja kan flirta mig till 2 alvedon. Får egentligen inte ta förrän om 1h tror ja men har så himla ont i kroppen, å ena örat. Känner mig febrig. Alvedon sätter ju ner febern men de gör inte oxynormen så ska se om de går å förhandla sig till 2.

/ Sandra

0 kommentarer: