måndag 17 januari 2011

Ont i hjärtat

Fick så ont i hjärtat idag när ja prata me mamma. Hon sa att Kent sagt till pappa att Jenny blev skadad i lördes på cupen. Hon hade skadat båda armarna typ. Ringde henne direkt men fick inget svar. Blev så orolig. Min lilla underbara älskade Jenny, va har du råkat ut för?! Gick ut en runda och tittade på saker till Saron för att tvinga bort tankarna. Köpte en tandborste, tandkräm å schampo/tvål me Lille Skutt på. Sto länge å valde tandborste till henne. De skulle va den finaste.
Va inne i bokaffären å hitta en anatomisk tecknarbok som visar hur kroppen ser ut för att man ska kunna teckna rätt anatomiskt. Sen hitta ja ett jättebra anatomiskt lexikon på engelska oxå som ja va tvungen å köpa för att de va så billigt. Men de va jättebra faktiskt. Lärde mig mycket bara genom å bläddra i det.

Tvätta på fm å sen kom AL på em. Hon tyckte lägenheten va fin. Fika å prata om mina nya "idéer". Hon sa att innan jag kan börja ta till mig av det som Annelie berätta om så måste ja lära mig att acceptera mig själv som jag är. Det går lixom inte att börja klappa sig på axeln å säg att man är duktig el att se sig i spegeln varje morron å säg "ja är snygg, sexig å söt" om man inte kan acceptera sig själv först sa AL. Tex måste ja lära mig att tänka på att jag acceptera ex ena lillfingernageln först och inte må så dåligt att ja spyr av det innan jag kan klappa mig på axeln å säg att ja är duktig.
Ja, jo de kan nog stämma, man kan ju inte lära sig springa innan man kan gå el va man brukar säg...

Innan AL kom så va Inger inne å la om mina sår. Slapp plast idag. Skönt för tål inte klistret. Satte bara kompresser å tejp över + sorbact på det på överarmen. Hon föreslog att ja skulle ha en bok där ja skrev upp nåt positivt varje dag så kan man gå tebax å titta vad man skrivit tidigare när man känner att allt är dåligt. Sa att ja kunde ha en sån och att hon isf skulle stå me i den.

AL sa att ja inte ska skämmas över min självbevarande sida för att alla föds med en sån. Men ja tycker ändå att allt som har med mig att göra är egoistiskt och ja sa till henne att ja ska träna bort den.
-Men de kan du ju inte göra! De är ju den som gör att man tar bort handen från plattan om man bränner sig el att man inte går ut framför bilar på vägarna!
- Och?

Hon undrade om ja ville börja komma till 11 varje dag å få NADA å sen prata lite me henne efter de. Sa att ja inte visste. Varje dag lixom! Ja som tyckte de va mycket när ja va där 3ggr/v. Men...Då får ja asså ha NADA igen om ja vill då. Fick inte de innan eftersom ja tog bort nålarna å hade dem till annat. Får fundera på de...

Fick tag på Jenny på kvällen. Skönt va verkligen orolig för henne. Hon hade fått en radiusfraktur på hö å en triquetrumfraktur på vä när hon blev tacklad in i stenväggen på cupen. Otur otur otur! "Ja är snart ifatt dig Sandra!" Ja jösses, men stressa inte me att komma ifatt för 17! De har tatt mig 22år att komma hit så hon har många år på sig om hon nu måste ifatt. Skönt iaf att hon slapp gipsa båda armarna för de hade ju vatt asjobbigt. De va bara hö som behövde gipsas eftersom de andra benet sitter i mellanhanden å läker sigsjälv. Svart gips blev de =) Va skönt att höra att allt va bra me henne efter omständigheterna iaf. Min älskade lilla Jenny!

Titta på De okända på kvällen. De sände från Markaryd. Markaryd har fått uppmärksamhet i TV nu på sistone. För inte jättelängesen va Markaryd me i Grannfejden. Va läksigt de som hände i programmet iaf. Usch, háde inte vågat bo där de spöka så! Men de mediumet gav en förklaring till de iaf å de måste ha känts mycket bättre för dem när de visste vilka de va som gick igen och varför.

/ Sandra

0 kommentarer: