tisdag 18 januari 2011

Fullt upp

Har vatt på neurologen på CLV idag. Gick bra, ska magnetröntgas. Lars tycker att jag är tragisk. "En mycket ledsen och olycklig liten flicka" som han sa och som han sagt att han skrev i min journal oxå första gången vi träffades. Han kollade känseln å styrkan i armen å benet och såg att ja inte kan lyfta vä arm lika högt som hö + att ja tappar den efter ett tag. Han sa oxå att ja inte får me mig vänsterbenet ordentligt och att de är inåtroterat. Glömde säg att synfältet nedåt är sämre, är därför ja går böjd som en metkrok ibland och ramlar i trappor ofta.
Känner mig förföljd av polisen å ordningsvakter. I förra veckan såg ja en polisbil när ja va påväghem från Apoteket. Hade fått tillåtelse att gå dit å lösa ut alvedon om ja lämna in dem direkt så personalen kunde räkna dem. Sen vid 1 på natten ringer polisen å säger att de är oroliga för att ja har tabletter hemma. Igår när ja va ute me Sammie såg ja en stor polisbil köra förbi mig me tre poliser i som glodde på mig. Va jätteobehagligt. Sen när ja å Natta va på Apoteket för å lösa ut Oxynorm å Sobril så kom en ordningsvakt in där. Fick panik å börja gråta framme vid disken. Natta lugna mig å sa att de inte va farligt. Visste inte om ja ville gå ut därifrån sen men gjorde de iaf å då mötte vi vakten igen. Börja gråta igen. Trodde att de skulle ta tabletterna ifrån mig för att de är narkotikaklassade och för att ja inte skulle överdosera dem. Satt i personallägenheten lite efter vi kom tillbaks å vänta på att Sobrilen skulle börja verka sen gick ja in till mig å gjorde ingenting.
Mamma kom med Sammie efter ett tag. Blev jätteglad har saknat han så. Mamma skulle till NP för å prata me en psykolog där som ja träffat innan om hur ja va när ja va liten.
Efter ytterligare en stund kom mormor å morfar kom på besök. Fick en elvisp i inflyttningspresent =) Visa dem lägenheten å sen satt vi å prata lite innan vi gick ut på stan en runda. Mormor hitta en mössa å morfar två par byxor. Sen gick vi hem å ja satte på fika så de skulle va klart när mamma kom. När vi fikat klart så åkte mormor å morfar hem och mamma hjälpte mig att sätta ihop min lampa som kom idag. Den blev jättefin. När mamma å Sammie åkt hem så pilla ja lite me min nya mobil som mamma hatt me sig. Pappa hade vatt hos Totte å köpt den så ja fick den direkt å slapp leveranstid. Sen titta ja lite på TV å sov. Va grymt trött. Fattar inte varför ja har blitt så mycket tröttare nu. Har börjat bli sådär varm som ja va i somras oxå. Avskyr de! Är jättejobbigt. Ibland är ja jättevarm men helt plötsligt fryser ja. Funderar på hur mitt järnvärde ligger å om de är dags för järninfusioner igen kanske. Vet att de är fel på elektrolyterna igen för är jättetörstig hela tiden å vill ha salt. Proverna visa att de va fel på dem, blir kanske dropp igen om de inte stiger/sjunker.

/ Sandra

0 kommentarer: