tisdag 11 maj 2010

Väntan

Idag är det en vecka sen jag blev inlagd igen. Sen dess har det vatt en konstant väntan på att få komma ut härifrån och få komma hem. Jag vill hem nu!
Som vanligt är allt mycket mer komplicerat än vad det hade behövt vara.
Fast...Det känns som om mina problem inte är nåt jämfört med andras här. Fick veta en fruktansvärd sak om två av mina vänner idag. Känns som två stora stenar i hjärtat och i magen.

Idag trodde jag att jag skulle upp i rätten så hade förberett mig på det men när jag pratade med Anders så visade det sig att han hade sagt fel till mig och att det inte var förrän nästa tisdag. Anders gick igenom hur det kan bli nu när han byter Xanor depot mot Sorbril för att lättare kunna sätta ut den. Jag skulle va beredd på nårra tuffa dagar. Vi bokade in lite tider som jag skulle få permis på om jag skötte mig. Första permisen blir på fredag. Då ska jag åka hem nårra timmar över dan bara. Sen är nästa på farmors födelsedag. Sen bestämde vi inte mer. Anders sa att vi skulle bestämma mer efter jag vatt i rätten. Blev jag fortsatt LPTad så skulle vi planera in mer permisar så jag är hemma på mammas 50-årsdag och att jag kan komma till smärtrehab men om jag blir vårdad enligt HSL så får jag bestämma själv så då skulle det inte bli nårra problem.
Jag och Jenny brukar kunna prata bort väldigt mycket tid i telefon men ikväll pratade jag med Britt. I 2h! Det slår min och Jennys samtalstider!
På kvällen låg jag och E och pratade jättelänge innan vi somnade. Nattpersonalen tyckte att vi skulle sova men det var lättare sagt än gjort.

Har hänt så mycket senaste tiden. Valborg på Ungdomsmässan i Eslöv, jättetrevligt att träffa nårra från SHEDO-gänget och vara med som volontär för SHEDO, 1 maj - ett år sen farmor flyttade ifrån sitt hus i Timsfors, 2 maj - Johannas födelsedag och Kristin och Eriks 2årigabröllopsdag, stugan i Halmstad har blitt såld mm mm....

Minns 1maj förra året. Jag var inlagd då oxå men hade fixat så jag fått permis så jag kunde hjälpa farmor med flytten. Det var mycket springangde i trappor upp och ner och fram och tillbax. Men det blev så fint i hennes lägenhet. Minns hur mycket piggare hon blev när kom dit och slapp bekymret för huset. Hon satt i köket och tittade på sin fina hall och på balkongen och tittade ut.

2 maj 2008. Jag var inlagd på avd på CLV för mina medvetandesänkningar. Låg på sal H. En stor enkelsal med egen dusch och toa. Avd ligger på 5e våningen och salen mittemot platsen där majbålet var. Tänkte först att det var inget vidare Valbogfirande för min skull men jag satt i mitt fönster och tittade ut över Växjösjön på kvällen och såg det stora fina bålet brinna, alla fyrverkerierna och fackeltåget som kom innefrån stan. Det var väldigt fint. Tidigare på kvällen hade jag legat i min säng och tittat på Bamse på datorn. Svartvita avsnitt. Minns att jag ringde hem senare på kvällen och sa att jag hade fått ett fint valborgfirande iaf.

Mycket tankar och känslor brottas i mig. Gillar vår nya stuga i Skummis men saknar den gamla i Halmstad mycket. Trots att sommaren inte ens har börjat. Alla minnen som jag har därifrån vet jag finns kvar men på nåt sett så känns det som om de är borta för alltid. Det kommer inte va VI på samma sätt som innan även fast det inte var på samma sätt som när vi var mindre de senaste åren. Jag, (L)alle, Lovisa, Hanna, Bella och Alle. Men minnena finns som sagt. Både som minne, i hjärtat och på foton. De ska aldrig glömmas bort. Och när jag, Bella och Lovisa blir pensionärer ska vi sitta på Gatehus och passa våra barnbarn som springer runt och bråkar med alla andra barn.

♥ Halmstad i mitt hjärta ♥

/ Sandra

0 kommentarer: