tisdag 4 maj 2010

Snurr

Idag var jag superförvirrad. Kom upp på min mobil att jag skulle till VC men jag visste inte varför. När jag kom dit så visa det sig att de skulle ta mina stygn men det fick de först inte och sen börja ja prata om nån överdos så jag fick åka ambulans till akuten i Ljungby för att va på den säkra sidan. I ambulansen så fick jag en nalle som heter Ambus. Är till för barn egentligen men ja…jag växer aldrig upp…Himla fin nalle iaf. Efter att ha legat på akuten i flera timmar så fick de äntligen in en nål så de kunde ta blodprover på olika intoxer. Först försökte olika personal på akuten jättelänge, sen ringde de efter en narkossk och till slut var de tvungna att ringa efter narkosläkaren. Han lyckades. Sen blev jag överflyttad till HIA för att få lite antidoter i dropp i väntan på provsvar. Fick samma ssk som jag fick förra gången jag var där. Hon kom ihåg mig och berättade att de hade kvar min nalle jag ritat till dem. Den satt på väggen vid expeditionen.
När provsvaren äntligen kom så bekräftade de bara vad pappa vetat i flera timmar, jag var superförvirrad och hade inte tatt nån överdos. Om jag hade tatt en överdos av det läkemedlet jag sagt hade jag garanterat vatt väldigt medvetslös om inte död så det var tur att proverna var negativa. Ssk sa att jag skulle till Växjö och att hon bokat ambulanstransport dit. Så pappa körde hem och jag fick fortsätta till Växjö. Ville verkligen inte. Hade tur som fick Eva som läkare. Jag var så himla trög, fick hur många chanser på mig som helst att gå med på att bli inlagd på PIVA över natten men jag totalvägrade, var jätterädd för allt och förvirrad så Eva fick skriva vårdintyg.
Kom in på PIVA väldigt sent. Somna ganska fort även fast jag var orolig.

/ Sandra

0 kommentarer: