onsdag 11 juli 2012

Gladsaker

I helgen va ja ute i stugan me mamma å pappa. På fredan va vi ute å cykla på kvällen, sen gick vi en runda me Sammie oxå gick vi inom Ohlssons å satt där en bra stund. Vi skulle tittat på film men de blev för sent för de. På lördan va ja å mamma i Östra karup, Gränslösa. De hade en outlet me jättemycket fina kläder. I en annan affär hitta ja en stor bok me människans anatomi. Den va jättedetaljerad oxå sto de om sjukdomar i den oxå. Om man ser till innehållet så kan man mycket väl använda den som studiematerial på universitet och de hade kunnat ta 800kr för den minst men ja gav inte mer än 199kr =)

Månd 9/7
Va på snicken på fm. Träffa på Martina när ja kom dit. Han va ute å gick tipsrunda me nån gamling i hemjänsten. När ja skulle hem från snicken så satt hon å en annan gamling i matsalen. Gick in å hälsa. Vi bestämde att vi skulle ta en fika imån. =) Gjorde inte så mycket mer på dan sen mer än ett besök på vc oxå försökte ja få tag på M. Ev skulle ja besöka henne men hon kunde inte för de hade inte personal till de. Men vi bestämde att vi ev skulle ses på freda ist. Jessica titta på min arm på vc. Ja tyckte inte såret va stort men de tyckte hon. Fråga varför hon inte va å träna mer. Hon hade flyttat till Växjö. Synd för hon är så mysig. Men ja träffar ju henne på vc me jämna mellanrum.
Titta på Lotta på Liseberg på kvällen å efter de Wallander-fotografen.

Tisd 10/7
Idag fyller min älskade fadderflicka Saron 10år. Skicka ett paket till henne i förra veckan. Hoppas hon får de snart. När posten kommit så låg de ett brev från henne och barnhmsföreståndaren i brevlådan. Blev jätteglad. De hade skickat me ett foto på henne oxå. Hon är helt bedårande söt. Kortet satte ja upp på väggen brevid de andra. Man ser att hon blitt äldre när man jämför bilderna. Rätt skoj att ja fick brevet just på Sarons födelsedag.
Gjorde inte så mycket på dagen mer än att spela sims ;P Vid 16.30 kom Martina. Vi skulle egentligen gått å fikat men ja bjöd på jordgubbar ist. Vi hade en mysig stund. På kvällen titta ja på Allsång på Skansen å sen Kommisarie Thorn-Sömntuta.

Idag 11/7
Vakna jättetidigt å kunde inte somna om. Låg å läste en bra stund å sen va ja jätteseg när Sussi kom me min morronmedicin. Spela Sims sen. Josefin kom in å prata lite vid 9. Vi bestämde att vi skulle gå på stan på min ledsagning vid 10 men de blev inte så. Lena hade tydligen vatt å lämnat hennes flodhästtyg som vi köpte tillsammans så vi börja sy på en tröja till Josefin ist. Vi hade inget mönster så vi rita ett eget. De märktes att ingen av oss gjort de innan för de blev lite som de blev. Men en sak är säker - Josefin kommer garanterat va ensam om att ha en sån tröja ;) När ledsagningen va slut så gick vi in till Sussi å visa va vi gjort. Hon skulle ta lite kompledigt. Visste inte att hon skulle ha semester sen. Ja fick en lång kram. Kommer sakna henne. När ja skulle gå in till mig så såg ja att de sto att Natta skulle jobba kvällen idag. Blev jätteglad när ja såg de. Ja saknar verkligen henne. Hon är så mysig å rar. Fortsatte att sy på Josefins tröja å spela sims. Mormor ringde å sa att Lasse låg på sjukhuset här i Ljungby. Fråga om hon visste vilken avd men de gjorde hon inte. Hon börja prata om numret till Lasses mamma men ja sa att ja har vatt på alla avd så de känner mig så ja går bara dit å frågar efter han å eftersom han hade rosfeber så skulle han ligga på antingen avd 3 el 4. Mormor skratta när ja sa de ;P Va inom hos han å hälsa på innan ja skulle till träningen. Trodde att han låg på 4an men de va 3an (HIA). Han hade fått rosfeber i benet. Va inom personalen för att hejja på dem å se om Sara jobba men de gjorde hon inte. Träffa Helen däremot. Hon undra om allt va bra å så. Träningen gick bra. De va Jennie som höll i de å Emma sto precis framför mig. De va bra för då kunde ja titta på henne oxå. Emelie sto oxå framför mig så ja hade två ledare framför mig. Kände mig så ful, klumpig, tjock å äcklig där ja sto. De dansar ju så sjukt bra å ja ser ut som en fettklump...Efter träningen så såg ja Sara. Hon skulle på bodypump. Fråga om allt va väl me henne å de va de. Hon trivdes jättebra på HIA. Hon sa att ja gärna fick komma å fika me dem nån dag. Blev verkligen jätteglad att hon sa de =) När ja kom hem å hade duschat å så så gick ja in till Natta. När ja skulle få mina mediciner så gav hon mig en kortisontablett. Sa att ja inte skulle ha den nu utan kl 13 å att om ja tog den nu så skulle ja inte kunna sova på hela natten. Hon titta på baksidan av dosetten å där sto att ja skulle ha den vid 13 å hon mindes oxå att de va så men tabletterna låg i kvällsfacket. Hon skrev en lapp till den ssk som är ist för Inger. Sen satt vi satt å småprata å myste. Ja sa att ja saknat de mycket. Hon sa att hon oxå gjort de å att hon brukar tänka på mig när hon tänker på jobbet =) Hon sa oxå att ja får höra av mig så ofta ja vill till henne å att vi kan träffas fler gånger å fika å så nu när hon är mammaledig. Mysigt å träffa lille Noa oxå. Fråga om han börjat krypa än men de hade han inte. Han blev mest förbannad när han låg på mage för att han inte kom nånstans. Men Natta trodde att han skulle hoppa över krypstadiet å börja gå direkt ist. Fick se lite bilder på han oxå å han är så söt! När Mariana kom såg hon ut som en dränkt katt. "Ja visste inte att man kunde bli så blöt på så kort tid" sa hon när hon kom. De hade börjat spöregna 2min efter att hon cyklat hemifrån. Hon fick låna ett par onezizebyxor av mig me smockresår i midjan så de passa bra, va lite korta bara. När ja gick in till mig igen så har ja fortsatt spela sims. Försökte få ett spökbarn idag men de gick inte. Spöket visa sig inte så ofta å när han väl gjorde de så blev kvinnan en åldring å kunde alltså inte få barn längre. Typiskt när man suttit å försökt locka fram spöket i nårra timmar. Men men,

Nu är ja jättetrött å ska lägga mig. Gonatt!
/ Sandra

0 kommentarer: