fredag 27 juli 2012

Träningsdagar

I onsdes åkte ja hem vid 17 tiden. Pappa skjutsa mig in till Halmstad oxå tog ja bussen därifrån. Va å träna sh'bam på kvällen. Kändes jättebra fast de va grymt varmt i salen. Visa Sofie å Sofia min spruta som läkaren har sagt åt mig å göra. Pinsamt men kan samtidigt va bra om ja skulle behöva den. Va rätt trött när ja duschat. Spela lite sims å gick å la mig.

Torsd
Hade tänkt att spela sims en stor del av dagen men de blev inte riktigt så. Sov rätt länge å sen va ja hos AL vid 10. Träffa Anna innan å vi prata lite om de som hänt. Sa att ja slutat ta min zyprexa helt å att hon kunde ta bort den ur apodosen. Hon ville höja serequel ist men de ville inte ja. Får se hur de blir sen. Ja å AL gick oxå igenom de som hänt å hur ja tänkte då och nu. När ja kom hem satt ja på innegården länge å prata me Josefin å Ingela. Fick reda på att de ska flytta in en tjej som är 2år äldre än mig å senare så ska de komma en till tjej i min ålder. Tycker de ska bli kul. Hoppas de är nårra man kan lära känna å ha lite kul me. Va ute på stan en runda sen. Demonen fick helt plötsligt för sig att ja skulle till lekia å köpa en till skalpell. Stod länge å höll i den å tänkte efter om ja skulle köpa den el inte. När ja väl bestämt mig för att göra de så ville de inte sälja den till mig. Försökte me att ja inte skulle ha den själv å lite andra saker men de ändå inte ville sälja den till mig. Gick därifrån. Demonen blev förbannad å sa till mig att gå till apoteket å köpa alvedon ist. Har recept på en burk me 100st. Blev expierad av Mona som jobbat på apoteket i Markaryd. Fråga om ja hade fler uttag än detta å de hade ja. Hon gick å hämta burken å skrev ut en etikett. Sen blev hon stående en stund å sa sen "de står att ja inte får lämna ut dem till dig. Du måste ha personal me dig för att lösa ut dem." Visste att de va så men sa ändå "jasså gör de?" De kanske är så att du tar för många ibland? Jo ibland...De är jättefarligt, läkaren är rädd om dig å de är därför du inte får hämta ut dem själv. Jaha va synd...Innan när apoteket hade monopol på mediciner så skrev ja på papper att de på apoteket i Markaryd inte fick lämna ut varken receptfria el receptbelagda mediciner till mig å Mona kom ihåg de. Sa att ja skulle komma tebax me persoal en annan dag innan ja gick. Nu va demonen asförbannad. Inga alvedon å ingen ny skalpell. De blev hem å göra de gamla vanliga. Men ville inte gå till vc å få de sytt så la om de själv. Natta va inne å jobba nårra dar denna veckan. De va jättekul å träffa henne igen. Vi satt å prata jättelänge.

Fred
Hade planerat att ta en buss till Halmstad på fm efter att ja hämtat mina mediciner på apoteket. Apodosen brukar komma på morronen men de gjorde de självklart inte idag. Fick ta en senare buss. Innan ja gick till bussen va ja nere på lekia för att köpa en skalpell. När ja väl bestämt mig för att göra de så va de lång kö å om ja hade ställt mig å väntat så hade ja missat bussen så de blev ingen denna gången heller. Va skönt å komma ut till stugan igen. Vi gick å bada när vi kommit fram. På kvällen cykla vi en runda å sen satt vi på uterummet å titta åp tv. Mysigt =)

/ Sandra

0 kommentarer: