torsdag 5 juli 2012

Älgpark

Idag sov ja typ till 11.30 el 12. Sa att ja inte ville ha nåt samtal vid 9 när personalen va inne me mina morronmediciner. Blev inget vid 13 heller för Sussi skulle hämta bilen. 13.30 åkte vi till Elinge älgpark. Vi va 4 i bilen å Mats kom efter på motorcykel. Vi börja me å gå å titta på älgarna. Stanna vid första inhängnaden å mata å klappa en. Man fick en knippe björkris i början. Efter typ 5min gick Lennart å Anders. Tråkmånsar. Men ja å Sussi å Mats fortsatte gå. De va ett ställe där nån gick in till älgarna å när vi kom närmre sa han att vi oxå fick gå in. Han tog mitt björkris å locka till sig en älgmamma å hennes två kalvar. De kom så nära så man kunde klappa dem. Fick tebax björkriset å sen sto kalvarna å åt från de jättelänge. De va så fina. Mamman va så stor. Kan inte va kul å krocka me en sån på vägen...
Somna när ja kom hem. Prata me M. Ja ska besöka henne på tisda =) Mamma ringde oxå. Sen va ja å träna. Kände mig konstig mot slutet så satt å vila en stund efteråt innan ja cykla hem igen. Har tittat på en jättekass film ikväll. The silent house. Den handla om två som åker ut mitt i ingenstans för å göra vid ett hus. Dottern hör konstiga ljud å pappan går upp på övervåningen för å kolla va de va. Sen dör han å man får följa dotterns väg ut ur huset. Enligt nån recension ja läste så va de en ren skräckfilm å paranormal activity kunde slänga sig i väggen men ja blev rädd 3ggr så enligt mig är de tvärt om. En beundransvärd sak me filmen är däremot att den är filmad i en enda lång tagning. Men 80min va tillräckligt.

/ Sandra

0 kommentarer: