lördag 14 april 2012

Årsdagar

Torsd 12/4
Idag va de 18 år sen ja bröt min högerarm. Minns de eftersom ja blev inlagd å låg på sjukan på mormor å pappas 65/35 årsdag. Ringde till mormor som va i fjällen.
-Hej Sandra! Hur mår du?
-Jo ja mår bra. Ja har brötit armen å ligger på sjukhus...

Skulle egentligen fikat me Fredrika idag men den stackarn rök på magsjuka. Gjorde en massa kort ist. Alles studentinbjudningar å nårra födelsedagskort. Försökte prata ut min ångest me Sussi men eftersom hon har en praktikant så tycker ja de va svårt. Bad henne komma in till mig ensam. Gav henne en berlock som de stod "älskad ängel" på som tack för vad hon gjorde å gör för mig. Vi bestämde att personalen skulle komma in till mig vid 9 å 13 varje dag å prata lite.

Fred 13/4
Idag fyller pappa å mormor år. Vid 9 va personalen inne hos mig lite. Sen bakade ja bullar å packade. Tappa gnistan helt många gånger under tiden. Tex när degen skulle jäsa, när ja skulle ställa upp formarna, när alla inte fick plats på en plåt å när ja skulle röja undan allt å diska tex. Men de blev goda iaf =)
Åkte till Markaryd sen. Pappa fick sina Fick god mat å fika. Titta på let's dance. Tyckte verkligen att de va fel som åkte ut.

Idag
Sov till 9 kanske å va uppe å åt frukost men gick å la mig sen igen. Sov till 13 sen väckte mamma mig å sa att Sammie behövde ut. Vi gick i skogen å plocka vitsippor. Han tappa sitt bärnstenshalsband som han har mot fästningar. Stör mig mycket på de för ja tror att ja råka få av de när ja tog av han kopplet.
Ja å mamma titta på kort sen när ja kom hem. Vi ska bestämma vilket kort vi ska ha till Alles studentplakat.
Har så himla ont i mitt ben så ja vet inte vart ja ska ta vägen. Vill inte gnälla me tanke på att mamma är nyopererad å oxå har jätteont. Ja fick en kortisonspruta i okt/nov å då sa Jonas att ja kunde få nästa efter 3mån dvs efter nyår. Men ja har ringt flera gånger till kirurgmottagningen å nu fått beskedet att ja inte kan få förrän tidigast maj. De blir ju ett halvår då! Ja orkar inte stå ut så länge. Kan inte gå ordentligt å inte hoppa på träningen längre. Inte heller göra snabba fotrörelser
Ikväll blir de planka till middag. Mums!
/ Sandra

0 kommentarer: